Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24782
Title: The Role of Intensive Reading in Developing EFL Students’ Writing Skill The Case of Second Year LMD students of English at OuarglaUniversity
Authors: BADJADI, Nour El Imane
Helimi, Hind
Sellami, Wissame
Keywords: Reading
Intensive Reading
writing
extensive reading
cause effect essay
lecture
lecture intensive
écriture
lecture approfondie
essai de cause à effet
القراءة
القراءة المكثفة
الكتابة
Issue Date: 2020
Publisher: University Kasdi Merbah Ouargla
Series/Report no.: ;2020
Abstract: Reading is one of the most important skills that EFL students should properly learn as it is a key element that increases their language learning gains. Therefore, the central goal of this research is to illustrate the roles of IR in enhancing EFL students’ writing skill. It attempts to clarify how reading can be used to improve the language skills including writing, vocabulary, and grammar. Moreover, this research tries to reveal and point out difficulties and obstacles that cause students' writing failure and tends to provide IRP to overcome the main obstacles student face as well as to provide successful reading instruction for second year EFL students. To explore this research, a case study was conducted at the Department of English at Ouargla University. The informants of this research are second year EFL students. The results obtained from questionnaires, semi-structured interview and classroom observation. All instruments revealed that reading plays important roles in improving writing skills. The results showed that the lacks of language competence are the main obstacles that cause poor writing. This put great challenges and demands on teachers as they are required to use new effective classroom strategies.
La lecture est l'une des compétences les plus importantes que les étudiants EFL devraient apprendre correctement, car c'est un élément clé qui augmente leurs gains d'apprentissage des langues. Par conséquent, l’objectif central de cette recherche est d’illustrer les rôles de la RI dans l’amélioration des compétences en écriture des élèves de langue anglaise. Il tente de clarifier comment la lecture peut être utilisée pour améliorer les compétences linguistiques, notamment l'écriture, le vocabulaire et la grammaire. De plus, cette recherche tente de révéler et de mettre en évidence les difficultés et les obstacles qui causent l'échec des élèves en écriture et tend à fournir un IRP pour surmonter les principaux obstacles auxquels les élèves sont confrontés ainsi que pour fournir un enseignement de lecture réussi pour les élèves de deuxième année d'EFL. Pour explorer cette recherche, une étude de cas a été menée au Département d'anglais de l'Université de Ouargla. Les informateurs de cette recherche sont des étudiants EFL de deuxième année. Les résultats obtenus à partir de questionnaires, d'entretien semi-structuré et d'observation en classe. Tous les instruments ont révélé que la lecture joue un rôle important dans l'amélioration des compétences en écriture. Les résultats ont montré que le manque de compétences linguistiques est le principal obstacle à une mauvaise écriture. Cela pose des défis et des exigences considérables aux enseignants, car ils doivent utiliser de nouvelles stratégies de classe efficaces.
تعتبر القراءة من أهم المهارات التي يجب أن يتعلمها طلاب اللغة الإنجليزية بشكل صحيح لأنها عنصر أساسي يزيد من مكاسبهم في تعلم اللغة. لذلك فإن الهدف الأساسي لهذا البحث هو توضيح دور القراءة المكثفة في تعزيز مهارات الكتابة لدى الطلاب. من خلال هذا البحث نوضح كيفية استخدام القراءة بغية تعزيز الجانب اللغوي والنحوي في ميدان الكتابة. علاوة على ذلك يحاول هذا البحث الكشف عن الصعوبات والعقبات التي تسبب فشل الطلاب في كتابة المقال بهدف تشكيل برنامج خاص بالقراءة المكثفة يتماشى مع متطلبات طلابالسنة الثانية جامعي للتغلب على العقبات الرئيسية التي يواجهونها. لاستكشاف هذا البحث تم إجراء دراسة حالة في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة ورقلة. العينة التي أُجري عليها البحث هم طلاب السنة الثانية تخصصلغة انجليزية. بحيث تم الحصول على النتائج من الأدوات التالية:الاستبيان والمقابلة ومراقبة الفصل الدراسي. بالنسبة لنتائج البحث،كشفت جميع الأدوات أن القراءة تلعب دورا أساسيا في تحسين مهارات الكتابة. لان معظم النتائج أظهرت أن نقص الكفاءة اللغوية هو العقبة الرئيسية التي تسبب ضعف الكتابة مما أدى ذلك إلى استخدام إستراتيجية جديدة فعالة تتضمن برنامج قراءة مكثفة مع الكتابة من قبل الأستاذ لتحسين من مستوى الطلاب مع معرفة إلىأي مدى تعتبر هذه الإستراتيجية فعالة.
Description: Specialty: Linguistics
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24782
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SELLAMI-HALIMI .pdf788,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.