Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28846
Title: معوقات المشاركة الايجابية في دروس التربية البدنية في ظل جائحة كورونا
Authors: مصطفى, عياد
أسامة, بومقراس
Keywords: المشاركة الايجابية
درس التربية البدنية
جائحة كورونا
Impediments to Positive Participation
Corona Pandemic
Physical Education Lesson
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معوقات المشاركة الايجابية في درس التربية البدنية في ظل جائحة كورونا، حيث تكونت عينة دراستنا من (34) أستاذ التربية البدنية والرياضية بثانويات غرداية التي بلغت (32) ثانوية، وقد كان اختيارنا للعينة عشوائيا وتم استعمال المنهج الوصفي في الدراسة واستعمال الحزم الإحصائية في عملية التفريغ من خلال برنامج الحزم الإحصائية " SPSS " نسخة 20 وقد تم حساب صدق وثبات الاستبيان للتأكد من صلاحيتها، حيث أظهرت النتائج ما يلي : • هناك علاقة بين عملية تخطيط مدرس التربية البدنية والمشاركة الايجابية لدى تلاميذ الطور الثانوي بغرداية • هناك علاقة بين توفير معدات والأدوات اللازمة والاحتياطات الوقائية اثر تفشي وباء كورونا ومشاركة الايجابية لتلاميذ طور الثانوي بغرداية في درس التربية البدنية .
This study aimed at the obstacles to positive participation in the physical education lesson in light of the Corona pandemic, as our study sample consisted of (34) professor of physical education and sports at Ghardaia high schools, which amounted to (32) secondary, and our selection of the sample was random and the descriptive approach was used in the study and the use of packages Statistical data in the process of unloading through the statistical packages program "SPSS" version 20. The validity and reliability of the questionnaire was calculated to ensure its validity. The results showed the following: • There is a relationship between the planning process of the physical education teacher and the positive participation of secondary school pupils in Ghardaia • There is a relationship between the provision of necessary equipment and tools and preventive precautions following the outbreak of the Corona epidemic and the positive participation of secondary school students in Ghardaia in the physical education lesson
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28846
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بومقراس أسامة.pdf941,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.