Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11706
Title: تقييم جودة الخدمة التأمينية من منظور العملاء دراسة حالة عملاء مؤسسة التأمين الوطنية saa وكالة تقرت
Authors: فرحي نعيمة
جواد, أمال
Keywords: خدمة التأمينية
جودة
service
quality
Issue Date: 24-May-2016
Abstract: إن الهدف الأساسي من معالجة هذا الموضوع بصورة أساسية على جودة الخدمات التأمينية وتقيمها، وحاولنا في الدراسة الميدانية بالمؤسسة الوطنية للتأمينSaa وكالةتقرت تقييم جودة الخدمات التي تقدمها من منظور عملائها وفق نمودجSERVPERF ،وتم توزيع إستبيان على عينة من الزبائن تتكون من 55 مفردة ، حيث تم إستخدام برنامج SPSS لمعالجة النتائج و إختبار الفرضيات، وتوصلت الدراسة إلىأن تقييم العملاء لجودة الخدمات التأمينية من خلال النموذج التقييم تختلف من عميل لآخر
The primary purpose of addressing this issue primarily on the quality of insurance services and evaluated, and we have tried in the field study, the National Institute Insurance Saa agency Touggourt assess the quality of services provided from the perspective of their customers according Nmodj SERVPERF, was questionnaire was distributed to a sample of customers consists of 55 single, where it was use SPSS program to address the findings and testing hypotheses, and the study found that customer rating for the quality of insurance services through the assessment model differs from a client to another.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11706
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Djouad-Amel .pdf9,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.