Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12576
Title: اثر تسيير قوى البيع في زيادة مبيعات المؤسسة الفندقية دراسة حالة فندق تجيني تقرت 2015
Authors: حمزة بن قرينة
حمزي, كاملة
Keywords: تسيير قوى البيع
قوى البيع
Sales forces
management of sales force
Issue Date: 24-May-2016
Abstract: لقوى البعد رو كبير في المؤسسات الخدمية و بالاخص الفندقية مما يجعلها تؤثر بطريقة ايجابية على مبيعاتها و عليه نطرح الإشكالية التالية: كيف تساهم طرق تسيير قوى البيع في زيادة مبيعات المؤسسة الفندقية محل الدراسة؟و لهذا الغرض تم الاعتماد على الملاحظة العلمية و المقابلات الشخصية مع مسؤول الاستقبال بالمؤسسة و كانت حجم العينة 27 موظف في المؤسسة الفندقة و قد توصلت الدراسة الى ان هناك علاقة ذات دلالة احصائية تربط بين مبيعات المؤسسة الفندقية و تسيير ثقوى البيع ماعدا التحفيز ليس له دلالة إحصائية تثبت ذلك
Application to the hôtelentreprise Tedjeni Tedjani Touggourt through our treatment following problematic: how to conduct sales force affects the increase of hotel sales organization under study? And for this purpose has been to rely on scientific observation and personal interviews with an official reception the institution and the sample is 27, the size of an employee in the organization hostelry the study concluded that there is a relationship between the conduct of sales force and increase the sales organization by.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12576
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kemla-hamezi.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.