Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12848
Title: المسار التدريبي وأثره على فعالية المسار الوظيفي للعاملين (دراسة ميدانية في وحدة تحويل البلاستيك بورقلة)
Authors: بوعلاق, مباركة
داهش, وليد
Keywords: المسار التدريبي
تصميم
track Altdrebe
design
Issue Date: 22-May-2016
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على المسار التدريبي وأثره على فعالية المسار الوظيفي في عينة من مؤسسة وحدة البلاستيك ورقلة ، ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم جمع البيانات اللازمة ثم صياغتها إلى إستبيان تم توزيعه على عمال المؤسسة، وكان عدد الإستبيانات الموزعة هي 30 إستبيان، تم إسترجاعها كلها، بحيث كانت صالحة للتحليل الإحصائي، وقد استخدم المنهج الوصفي التحليل للوصول إلى نتائج الدراسة، وكذالك الإعتماد على البرنامج الإحصائيspss وإستخدمت الإختبارات الإحصائية وغيرها بهدف الوصول للدلالات ذات قيمة ومؤشرات تدعم هذه الدراسة المتمثل في إحتمالية وجود تأثير للمسار التدريبي على فعالية المسار الوظيفي للعاملين في مؤسسة وحدة البلاستيك ورقلة .
the study aims to identify the training track and its impact on the effectiveness of a career path in a sample from plastic Ouargla Foundation, and to achieve the objectives of this study was to gather data and then drafted a questionnaire was distributed to enterprise workers, and the number of distributed questionnaires is 30 questionnaire, retrieved all, so that was valid for statistical analysis, it has been used descriptive method of analysis to get to the results of the study, and also rely on the statistical program spss and used a statistical tests and other in order to reach the semantics of value and indicators support the study of the probability of the existence of the effect of the track training on the effectiveness of a career path for workers in the plastics unit Foundation Ouargla.
Description: تسییر مؤسسات صغیرة ومتوسطة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12848
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dhache-Wliad.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.