Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443
Title: | روبـــــورتاج مصور مــدرســـة المعــــــاقين ســمعـيا بورقلة بســـمة أمـــــل |
Authors: | فضيلة تومي حــــــــــاجي, صبرينة هـــــادفي, فطيمة الزهرة |
Keywords: | الإعاقة السمعية الطفل الأصم Hearingdisability deafchild |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | univ-ouargla |
Abstract: | تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدرسة الأطفال المعاقين سمعيا بورقلة –بسمة أمل – وذلك من خلال ربورتاج مصور حول هذه المدرسة، ويتجلى هذا الربورتاج في التعرف على المدرسة والأطفال – الطفل الأصم - فيها و كذا التعرف على الإعاقة السمعية وأسبابها .
وقد اعتمدنا على المنهج الوصفي باعتباره المنهج الملائم للدراسة، في حين مرهذا الروبورتاج بعدة مراحل :
- مرحلة ما قبل التصوير .
- مرحلة التصوير .
- مرحلة ما بعد التصوير .
- وشارة البداية وشارة النهاية .
- التقطيع التقني . The aim of thisstudyis to identify the school of childrenwithhearingdisabilitiesin Ouargla - Basmat Amal - through a photographic reportage about thisschool. This isreflected in the identification of the school and the children - the deafchild - in it, as well as the recognition of the hearingdisability and its causes. We have relied on the descriptive approach as the appropriatemethod of study, while the Rortagnapassedthroughseveral stages: - Pre-imaging. - Photography stage. - Post-imaging. - The starting badge and the end badge. - Technicalshredding. |
Description: | تخصص : إذاعــــــــة و تـــــــــلفزيون |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443 |
ISSN: | ma |
Appears in Collections: | Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hadji-hadfi.pdf | 2,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.