Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبضياف, عبد الباقي-
dc.contributor.authorعراب, عبد الرحمان-
dc.date.accessioned2018-06-03T11:41:57Z-
dc.date.available2018-06-03T11:41:57Z-
dc.date.issued2018-05-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16763-
dc.descriptionمالية وبنوكen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير التسويق المصرفي على ربحية البنوك التجارية، ولتحقيق ذالك اعتمدنا على دراسة عينة متكونة من خمس بنوك تجارية ناشطة في الجزائر، وذالك خلال الفترة الممتدة ما بين 2011 إلى 2016، وقد اعتمدنا على المنهج الكمي واستخدمنا نماذج "بانل" لقياس العلاقة بين التسويق المصرفي والمتمثلة في مصاريف التسويق للبنوك محلالدراسة، على الربحية والمتمثلة في مؤشرات (العائد على حقوق الملكية وكذا العائد على الأصول). وقد توصلت الدراسة إلى ان هناك تأثير بين التسويق المصرفي وربحية البنوك التجارية وقد تجلى هذا التأثير في العلاقة الموجودة بين التسويق المصرفي ومؤشرات الربحية (العائد على حقوق الملكية والعائد على الأصول).en_US
dc.description.abstractThis study aimed at Find out the effect Banking Marketing On the profitability of commercial banks, In order to achieve this, we have relied on the study of a sample of five active commercial banks in Algeria, During the period from 2011 to 2016, we have adopted On the quantitative approach and we used “panel” models to measure the relationship between banking marketing and the marketing expenses of banks The study is based on the profitability of indicators (Return on equity and return on assets). The study found that there is an effect between Banking Marketing and Profitability of Commercial Banks This effect has been demonstrated in the relationship between Banking Marketing and Profitability Indicators (Return on equity and return on assets).-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتسويق المصرفيen_US
dc.subjectالربحيةen_US
dc.subjectبنوك تجاريةen_US
dc.subjectbanking marketingen_US
dc.subjectProfitabilityen_US
dc.subjectcommercial banksen_US
dc.titleأثر التسويق المصرفي على ربحية البنوك التجارية دراسة عينة من البنوك التجارية العاملة في الجزائر خلال الفترة ما بين 2011و2016en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arab- Abed rahman.pdf14,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.