Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20264
Title: دور حصة التربية البدنية والرياضية في الحد من بعض سلوكيات العنف لدى تلاميذ الطور الثانوي في ظل النظام المقاربة بالكفاءة
Authors: كواش رضا توفيق
يعقوب, خالي
Keywords: حصة التربية البدنية والرياضية
سلوكيات العنف
الطور الثانوي
نظام المقاربة بالكفاءة
Issue Date: 2018
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف دراستنا إلى التعرف على مدى دور حصة التربية البدنية والرياضي في الحد من بعض سلكيات العنف لدى تلاميذ الطور الثانوي من خلال أشكال العنف والمتمثلة في العنف اللفظي والجسمي والرمزي .ويعد المنهج الوصفي هو الانسب لدراستنا من خلال استخدام طريقة الاستبيان لأنها الطريقة الانسب لدراستنا من أجل الكشف عن النتائج المراد تحقيقها. ولحساب النتائج قمنا باستخدام الأداة الاحصائية الاسبيساس لحساب (المتوسط الحسابي، الانحراف المعياري، اختبار ك تربيعي) . ولقد أسفرة النتائج إلى أن التربية البدنية والرياضية لها دور كبير في الحد من سلكيات العنف (اللفظي والجسمي والرمزي) لدى تلاميذ الطور الثانوي .
our study intenting to know about the role of physical and sport session in other to limite some violent behaviours at the stage of secondary school students through the ways of violence that concern verbal , physical and symbolic violence . the descriptive approach considers the appropriate one for our study through the way of using the questionnaire , because it is suitable to our study for achieving the results .For counting the results we had used the SPSS statistical device for counting ( the arithmetic average , the standard deviation and your quadratic test ). The results have resulted that physical and athletic education has a big role in limiting the violence behaviours ( verbal , physical and symbolic ) among secondary school students
our study intenting to know about the role of physical and sport session in other to limite some violent behaviours at the stage of secondary school students through the ways of violence that concern verbal , physical and symbolic violence . the descriptive approach considers the appropriate one for our study through the way of using the questionnaire , because it is suitable to our study for achieving the results .For counting the results we had used the SPSS statistical device for counting ( the arithmetic average , the standard deviation and your quadratic test ). The results have resulted that physical and athletic education has a big role in limiting the violence behaviours ( verbal , physical and symbolic ) among secondary school students
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20264
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة تخرج 2018-ilovepdf-compressed.pdf629,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.