Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21518
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد الحق, بن تفات-
dc.contributor.authorنجاة, بوبلال-
dc.date.accessioned2019-09-29T09:16:11Z-
dc.date.available2019-09-29T09:16:11Z-
dc.date.issued2019-06-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21518-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى التعرف على أفراد المؤسسة الصحية، و كيفية تأثيرهم على ولاء الزبون و ذلك من خلال توفر عدد من الصفات لدى هؤلاء الأفراد التي تؤدي في الاخير لرضا هذا الزبون عن خدمات المؤسسة و بالتالي الولاء لها، و قد أجري هذا المسح لعينة من زبائن عيادة بورقلة من خلال استخدام الاستبيان و تحليل النتائج بعد تفريغه باستخدام برنامج SPSS إصدار 22. تشير النتائج إلى أن لأفراد المؤسسة الصحية تأثير على ولاء الزبائن وأن الاحساس بالمريض هو الصفة المؤثرة في ولاء الزبون من بين الصفات الاخرى لأفراد المؤسسة.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to identify the members of the health institution and how they affect customer loyalty through the availability of a number of qualities in these individuals that lead in the latter to the satisfaction of this customer for the services of the institution and therefore loyalty to it. This survey was conducted for a sample of customers Ouargla clinic through the use of the questionnaire and analysis of the results after unloading using SPSS version 22. The results indicate that health institution personnel have an impact on customer loyalty and that the feeling of the patient is the quality that affects the loyalty of the customer among the other characteristics of the organization's employees-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectأفراد المؤسسة الصحيةen_US
dc.subjectولاء الزبونen_US
dc.subjectصفات أفراد المؤسسة الصحيةen_US
dc.subjectعيادة عادةen_US
dc.subjectHealth institution effectiveen_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectQualities of health institution effectiveen_US
dc.subjectClinic ADAen_US
dc.titleتأثير أفراد المؤسسة الصحية على ولاء الزبون "دراسة عينة من زبائن مصحة عادة بورقلة "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boublel-nadjet.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.