Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21521
Title: دور الترويج في تنمية السياحة الصحراوية دراسة ميدانية لعينة من الوكالات السياحية في منطقة ورقلة
Authors: محمد,قوجيل
عمر, بن راس
Keywords: الترويج السياحي
الإعلان
البيع الشخصي
تنشيط المبيعات
تنمية السياحية الصحراوية
العلاقات لعامة
Tourism Promotion
Advertising
Sales Promotion
Personal Sales
DesTourism Development
Public Relations
Issue Date: 27-Jun-2019
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى توضيح كيف يؤثر الترويج في التنمية الصحراوية، من خلال عناصر الترويج السياحي ( الاعلان السياحي، العلاقات العامة، البيع الشخصي، الدعاية السياحية، التسويق المباشر) حيث تم استخدام أسلوب المقارنة بين مدينة ورقلة بالإعتماد على أداة الإستبيان مع الوكالات السياحية ، وقد تم توزيع 20 استبيان واسترجاع 13 منها مقبولة وتم تحليل البيانات الواردة في الاستبيانات عن طريق استخدام الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية (Spss25) بالاعتماد على المتوسطات الحسابية ، الانحرافات المعيارية ، وخلصت الدراسة الى العديد من النتائج اهمها : وجود علاقة ارتباطية بين الترويج و تنمية السياحة الصحراوية ، عناصر الترويج السياحي ) الاعلان، العلاقات العامة، البيع الشخصي ، الدعاية السياحية ، التسويق المباشر (
The aim of this study is to clarify how promotion affects the attractiveness of tourists in the desert areas, through the elements of tourism promotion (tourism declaration, public relations, Personal sales, tourism advertising, direct marketing) where the comparison between the city of Ouargla and was used depending on the questionnaire method with the tourist agencies, Personal sales, tourism advertising, direct marketing) where the comparison between the city of Ouargla and the city of Ghardaia was used depending on the questionnaire method with the tourist agencies, 20 questionnaires were distributed and 13 questionnaires were retrieved, and acceptable. The data in the questionnaires were analyzed by using the statistical package for social sciences (Spss25) based on the arithmetical averages, The standard deviations, and the study reached many results, the most important of which are: the relationship between the promotion and development of desert tourism, elements of tourism promotion (advertising, public relations, personal selling, tourism publicity, direct marketing
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21521
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben rass-omar.pdf1,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.