Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21656
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorفاطمة, كاهي-
dc.contributor.authorمسعودة, أوماية-
dc.date.accessioned2019-10-20T14:24:28Z-
dc.date.available2019-10-20T14:24:28Z-
dc.date.issued2019-06-25-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21656-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر إدراك الزبائن لتبني المسؤولية الأخلاقية في إعلانات المؤسسة في تحقيق رضاه من خلال أبعاد المسؤولية الأخلاقية(نزاهة المعلومات وعدم إخفاء الحقائق, الابتعاد عن الخداع والتضليل, عدم غموض الإعلانات, الإعلانات المستغلة للأطفال والخطابات النفسية)،ولتحقيق هذه الأهداف اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي, باستخدام(205) إستبانة وزعت على زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر للهاتف النقال موبيليس بورقلة, وقد توصلت الدراسة إلى أن هناك مستوى إدراك متوسط لزبائن مؤسسة موبيليس لأبعاد المسؤولية الأخلاقية, كما تؤثر المتغيرات المستقلة الثلاث (نزاهة المعلومات وعدم إخفاء الحقائق, عدم غموض الإعلانات, الإعلانات المستغلة للأطفال) على رضا الزبون في حين أن المتغيرتين(الابتعاد عن الخداع والتضليل, الخطابات النفسية) لا تؤثر على رضاه, لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية تعزى إلى المتغيرات الديمغرافية.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the impact of customers' awareness of ethical responsibility in the organization's advertisements in achieving its satisfaction through the dimensions of ethical responsibility (integrity of information, non-concealment of facts, avoidance of deception and deception, ambiguity of advertisements, exploits of children and psychological speeches) (205) questionnaire was distributed to the customers of Algeria Mobile Telecommunications Corporation Mobilis Borgele. The study found that there is an average level of awareness of Mobilis customers to the dimensions of ethical responsibility, The three Independent (the integrity of the information and not to hide the facts, not ambiguity ads, ads exploited for kids) on customer satisfaction while Almngartin (stay away from deception, disinformation, psychological discourses) do not affect the satisfaction, there are no statistically significant due to demographic variables differences.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectإدراك الزبائنen_US
dc.subjectمسؤولية أخلاقيةen_US
dc.subjectنزاهة المعلوماتen_US
dc.subjectغموض الإعلاناتen_US
dc.subjectخطابات نفسيةen_US
dc.subjectرضا الزبائنen_US
dc.subject, integrity of informationen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.titleإدراك الزبون للمسؤولية الأخلاقية في الإعلانات وأثره في تحقيق الرضا (دراسة ميدانية لعينة من زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر للهاتف النقال موبيليس ورقلة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
messaouda-oumaya.pdf497,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.