Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22721
Title: | Developing EOP Learners' Reading Skills through discourse analysis The case study of Third year Professional Licence-Drilling-KMUO |
Authors: | CHAOUKI Nourredine SAIGHI, Sabrina |
Keywords: | discourse- discourse analysis Reading skill Inferencing and Interpreting ESP- EOP تحلیل الخطاب مھارة القراءة استنباط المعنى انجلیزیة للأھداف الخاصة الانجلیزیة للأھداف العملیة |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | KASDI MERBAH UNIVERSITY -OUARGLA |
Abstract: | Reading skill plays an important role in SL teaching and learning. It is one of the
effective ways for the acquisition of TL. Reading is one of the macro skills within
ESP. It is important for EOP learners as they need it in their profession whether to
read manuals, instructions, to write articles, or to participate in seminars. Recently,
many applied linguists have suggested a discourse-based approach to reading since
students need to understand texts in their context of use. The current study aims at
developing EOP learners' reading skill within a discourse analysis perspective. To
achieve this aim, two tools were used- two questionnaires and a quasi-experimental
study. The results in the post-test obtained showed an improvement in comparison
with the pre-test. تلعب مھارات القراءة دورا ھاما في تعلیم وتعلم اللغة الأجنبیة فھي واحدة من الطرق الفعالة لتعلم اللغة المستھدفة وواحدة من المھارات الكبرى في اللغة الإنجلیزیة للأھداف الخاصة. وھي مھمة ایضا لطلاب اللغة الإنجلیزیة لأغراضھم المھنیة لأنھم في حاجة إلیھا في مھنھم سواء لقراءة الارشادات والتعلیمات او لكتابة مقالات أو للمشاركة في الندوات. في الآونة الأخیرة اقترح العدید من اللسانیین التطبیقیین نھجا قائما على تحلیل الخطاب لتدریس مادة القراءة لان الطلاب یحتاجون إلى فھم النصوص وفق السیاق المستخدم. في ھذا الإطار تھدف ھذه الدراسة الى تطویر مھارات القراءة لمتعلمي اللغة الانجلیزیة للأھداف العملیة باستعمال منھجیة تحلیل الخطاب. لتحقیق ھذا الھدف، تم استخدام أداتین: استبیانین ودراسة شبھ تجریبیة والتي أظھرت أن النتائج المتحصل علیھا في الاختبار الثاني أحسن من تلك المتحصل علیھا في الاختبار الأول. |
Description: | KASDI MERBAH UNIVERSITY -OUARGLA |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22721 |
Appears in Collections: | Département d'Anglais - Doctorat |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Saighi_Sabrina.pdf | 7,25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.