Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25371
Title: Promoting Students’ Vocabulary Acquisition through the Use of Role Play Technique The Case of First Year Undergraduate Students of English at KMUO
Authors: Farida SADOUNE
Brahim ABI SMAIL HEDJOUDJA
Kacem BAKELLI
Keywords: Roleplay technique
EFL learners
Vocabulary acquisition
Communicative competence
Communicative LanguageTeaching
Technique de jeu de rôle
Apprenants EFL
Acquisition de vocabulaire
Compétence communicative
Enseignement communicatif des langues
تقنية لعب الأدوار
متعلمي اللغةالإنجليزية كلغة أجنبية كلغة
اكتساب المفردات
الكفاءة التواصلية
تدريس اللغة التواصلية
Issue Date: 2020
Publisher: University Kasdi Merbah Ouargla
Series/Report no.: ;2020
Abstract: The present research attempts to investigate the extent to which role play technique promotes EFL learners’ vocabulary acquisition and test the set hypothesis that teaching vocabulary through role play technique would promote students’ vocabulary acquisition and develop their communicative competence. In order to reach the pre-determined goals, the methodology adopted is the mixed method approach. For the quantitative method we opted for a quasi-experimental study that includes a pre-test, three training sessions and a post-test which were addressed to 20 First Year Undergraduate Students of English at the Department of Letters and English Language at Kasdi Merbah University of Ouargla, whereas for the qualitative method a semi-structured interview was administered to 2teachers of Oral Expression. After collecting and analyzing the data, the findings showed a remarkable improvement in students’ progress in using vocabulary in their appropriate context.
La présente recherche tente d’étudier dans quelle mesure la technique du jeu de rôle favorise l’acquisition du vocabulaire des apprenants EFL et teste l’hypothèse selon laquelle l’enseignement du vocabulaire par la technique du jeu de rôle favoriserait l’acquisition du vocabulaire des élèves et développerait leurs compétences en communication. Afin d'atteindre les objectifs prédéterminés, la méthodologie adoptée est l'approche de la méthode mixte. Pour la méthode quantitative, nous avons opté pour une étude quasi-expérimentale qui comprend un pré-test, trois sessions de formation et un post-test qui ont été adressés à 20 étudiants de première année d'Anglais au département des Lettres et de la Langue Anglaise de l'Université Kasdi Merbah de Ouargla, alors que pour la méthode qualitative, un entretien semi-structuré a été mené auprès de 2 professeurs d'expression orale. Après avoir recueilli et analysé les données, les résultats ont montré une amélioration remarquable des progrès des élèves dans l’utilisation du vocabulaire dans leur contexte approprié.
تحاول هذه الدراسة التحقق من مدى تعزيز تقنية لعب الأدوار لاكتسابالمفردات لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، واختبار صحة الفرضية التي تفيد بأن تعليم المفردات من خلال تقنية لعب الأدوار من شأنه تعزيز اكتساب الطلاب للمفردات وتطوير كفاءتهم التواصلية. ومن أجل بلوغ الأهداف المحددة مسبقًا، فإن المنهجية المتبعة هي المنهج المختلط. بالنسبة لطريقة الكمية، فقد اخترنا دراسة تجريبية حقيقية تتضمناختبارًا مسبقًا متبوعا بثلاث حصص تدريبية واختبارًا لاحقا تم توجيههم إلى 20 طالبًا في السنة الأولى من طلاب اللغة الإنجليزية في قسم الآداب واللغة الإنجليزية في جامعة قصدي مرباح بمدينة ورقلة. أما بالنسبة للطريقة النوعية، فقد تم إجراء مقابلة لأستاذين من أساتذة التعبير الشفهي. بعد جمع البيانات وتحليلها، أظهرت النتائج تحسنًا ملحوظًا في استخدام الطلاب للمفردات في سياقها المناسب.
Description: Linguistics
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25371
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hedjoudja - Bakelli.pdf948,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.