Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26089
Title: التحليل التداولي والتفاعل المحكي لدى معلمي اللغة العربية للناطقين بغيرها في فصول التعليم عن بعد
Other Titles: (دراسة تحليلية)
Authors: بن علي المشهوري الشهري ظافر
Keywords: Trading analysis
Verbal interaction
online education
Issue Date: 30-Jun-2021
Series/Report no.: volume 18 n 1 2021;
Abstract: This study aimed to: Determine which roles are necessary for teachers of the Arabic language for non-native speakers in distance education classes considering digital transformation, Tools, and methods (Flanders as an observation tool) were used for deliberative analysis and spoken interaction to improve the skills and experiences of teachers of Arabic language for non-native speakers. The study ended with number of advantages that have been achieved by remote Arabic teachers for non-native speakers. plus, several faults. هدف هذه الدراسة إلى تحديد الأدوار اللازمة لمعلمي اللغة العربية للناطقين بغيرها في فصول التعليم عن بعد في ظل التحول الرقمي من أجل التحليل التداولي والتفاعل المحكي، لتحسين المهارات والخبرات لدى معلمي ومعلمات اللغة العربية للناطقين بغيرها، وتم استخدام الأدوات والأساليب (فلاندرز) كأداة ملاحظة وانتهت الدراسة إلى بيان عدد من المزايا التي نجح في تحقيقها معلمي اللغة العربية عن بعد للناطقين بغيرها، إضافة إلى عدد من العيوب
Description: Al Athar مجلة الأثـــــــــــــــر
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26089
ISSN: 1112-3672
Appears in Collections:numéro 35 2021 v18n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08.pdf835,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.