Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27034
Title: أثر التخصيص على فعالية الإعلان عبر الانترنت دراسة لعينة من مسوقين عبر الانترنت بمدينة ورقلة -الجزائر
Other Titles: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Authors: خويلد, عفاف
بلمسعود, سالمة
Keywords: إعلان عبر الأنترنت
إعلان الكتروني
مؤشرات فعاليةالإعلان عبر الأنترنت
online advertising
online advertising indicators
Electronic advertising
personalized advertisement
Issue Date: 1-Oct-2020
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف بشكل دقيق على التخصيص، وفعالية الإعلان عبر الأنترنت، و مدى إدراك المسوق الجزائري لفكرة التخصيص، و تأثيره في فعالية الإعلان عبر الأنترنت، ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة، تم إستخدام المنهج الوصفي و إعتمادالإستبيان كأداة للدراسة التطبيقية، حيث تم توزيعه الكترونيا، وتمثلت عينة الدراسة القابلة للتحليل 51 مفردة من المسوقين الناشطين بمدينة ورقلة الجزائر، وأهم ما توصلت إليه الدراسةأن المعرفة بمبدأ التخصيص و قوة بناء خطة أساسها التخصيص و كذا فعالية التخصيص هي عناصر لها علاقة بفعالية الإعلان عبر الانترنت،حيث كان أثر بناء خطة أساسها التخصيص هو العامل المؤثر و بنسبة 40% .
The aim of this study is to identify the a llocation of the Personalization and effectiveness of online advertising, Also to identify the extent to which the Algerian marketer is aware of the idea of personalization and its effect on the effectiveness of advertising through.As well as his awareness of measurement indicators and their adoption. In order to achieve the objectives of study, the descriptive approach was using and the questionnaire was adapted as a tool for the applied study, which was distributing electronically, and the sample of the study that can be analyzing was 51 items, The most important finding of the study is that knowledgeof the principle of building a plan based on personalizationanditseffectivenessare elements related to the effectiveness of internet advertising, this effect of building a plan based on personalization was influencing factor at 40%.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27034
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
belmassoud-salma.pdf2,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.