Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27041
Title: أثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية دراسة لعينة من زبائن الوكالات السياحة بولاية ورقلة
Authors: خويلد, عفاف
بن يحي, عبد الباسط
بن الصيد, ابراهيم
Keywords: خداع تسويقي
زبائن الوكالات السياحية
صورة ذهنية
خداع إشهاري
clients of tourism agencies
deceptive advertising
marketing deception
advertising deception
mental image
اشهار تضليلي
Issue Date: 1-Oct-2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة للبحث في أثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية، وتمثلت عينة الدراسة في زبائن الوكالات السياحية بولاية ورقلة - الجزائر، حيث بلغت 178 مفردة، وتم الاعتماد على الاستبيان كأداة للدراسة حيث وزع الاستبيان الكترونيا وورقيا، و أظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد أثر للإشهار التضليلي على الصورة الذهنية لدى زبائن الوكالات السياحية، إضافة إلى توضيح شتى الطرق المستخدمة في الاشهار التضليلي التي لا تعكس حقيقة المنتج المعروض من طرف الوكالة السياحية، مع اظهار مدى دور المتغيرات الشخصية في تعزيز وبناء الصورة الذهنية.
This study aims to investigate the effect of deceptive advertising on the mental image of tourism enterprise. The sample of this study was represented in 178 clients of tourism agencies in Ouargla city – Algeria, where a questionnaire was distributed electronically and on paper as a tool of study. The results showed the existence of deceptive advertising effect on the mental image of the tourism agencies clients, in addition to clarifying the various methods used in deceptive advertising that do not reflect the reality of the service offered by the tourism agency, with showing the extent of personal variables role in promoting and building Mental image.
Description: تسوي قالخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27041
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bensaid-benyahya.pdf2,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.