Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جروة, حكيم-
dc.contributor.authorبن عمارة, رضوان-
dc.contributor.authorمسعودي, عبد الوهاب-
dc.date.accessioned2021-12-20T10:07:44Z-
dc.date.available2021-12-20T10:07:44Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27043-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractكانت هده الدراسة بعنوان " دور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تفعيل ادارة العلاقة مع الزبون "هدفنا من خلالهذهالدراسةإلىتسليطالضوءعلىدور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تفعيل ادارة العلاقة مع الزبونوتدعيما لذلك قمنا بإجراء دراسة ميدانية في مؤسسة اتصالات الجزائر – ورقلة – من خلال استخدام الاستبيان كأداة لجمع المعلومات وبعد جمعنا للمعلومات قمنا بجدولتها ومعالجتها بواسطة برنامج الحزمة الاحصائية spssوتوصلتالدراسةالى مجموعة من نتائج ابرزها وجود علاقة طردية موجبة بين تكنولوجيا المعلومات والاتصال وادارة العلاقة مع الزبون كما توصلت ايضا الى ان واقع تطبيق تكنولوجيا المعلومات والاتصال في ادارة العلاقة مع الزبون في مؤسسة اتصالات الجزائر لا يرتقى الى المستوى المطلوب مقارنة بما تملكه المؤسسة من معدات واجهزة تسمح لها بتبني ذلك بدرجة عالية جداen_US
dc.description.abstractThe purpose of our study entitled ‘’ the role of information technology and communication in strengthening customer relationship management, is to highlight the extent and effectiveness of information technology and communication in reinforcing customer relationship management. To achieve such purpose, we conducted a field study at the Algerian Telecommunications Corporation, Ouargla, through using survey as a medium for collecting information. After collection, we entered our data and treated it with S.P.S.S. The study findings confirmed the existence of a positive direct correlation between information and communication technology and customer relationship management. Furthermore, the study deduced that the implementation of information and communication technology in managing the customer relationship at the Algerian Telecommunications Corporation is not yet to the required standards compared with the equipments and means owned by this company, that are likely to allow it to perform very well.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصالen_US
dc.subjectادارة العلاقة مع الزبونen_US
dc.subject Information technologyen_US
dc.subject Customer relationship managementen_US
dc.titleتكنولوجيا المعلومات والاتصال ودورهافي تفعيل إدارة العلاقة مع الزبونen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
benamara-massoudi.pdf3,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.