Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27156
Title: دور أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون دراسة حالة: الشركة الوطنية للتامينات SAA
Authors: حجاج, محمد الهاشمي
زقدود, خولة
Keywords: شركة وطنية للتأمين
أخلاق
أخلاقيات التسويق
ولاء
National Insurance Company
Ethics
Marketing Ethics
Loyalty
Issue Date: 16-Oct-2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى معرفة دور أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون والدور الذي تلعبه أخلاقيات التسويق في تحديد السلوك المقبول في النشاط التسويقي ومنه تمت معالجة الدراسة من خلال طرح الإشكالية الآتية :كيف يساهم تطبيق أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون. وبقصد الإجابة على الإشكالية تم استخدام المنهج الوصفي في الجانب النظري أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الاعتماد على توزيع استبيانات على عينة من زبائن الشركة الوطنية للتأمينات بمدينة ورقلة وقد بلغ عدها 55 استبيان وبعد معالجتها باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (SPSS) تم التوصل إلى إن تطبيق أخلاقيات التسويق يساهم في تحقيق ولاء الزبون .
The objective of this work isto know the role of marketing ethics in achieving customer loyalty and the role that marketing ethics plays in determining acceptable behavior in marketing activity، from which the study was addressed by posing the following problem: How does the application of marketing ethics contribute to achieving customer loyalty In order to answer the problem، the descriptive approach was used in the theoretical side. As for the applied side، it was relied upon to distribute questionnaires to a sample of clients of the National Insurance Company in Ouargla. The number of questionnaires reached 55، and after processing them using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) program، it was reached. The application of marketing ethics contributes to achieving customer loyalty
Description: تسويق خدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27156
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zagdoud-khaoula.pdf1,04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.