Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27157
Title: أثر أساليب التسويق الوردي على سلوك المرأة تجاه خدمات القاعات الرياضية دراسة عينة من الزبائن لمجموعة من قاعات الرياضة النسوية بولاية ورقلة
Authors: خويلد, عفاف
عزيزي, اسماء
Keywords: تسويق وردي
مزيج تسويق وردي
خدمات رياضية
سلوك مرأة
طرق تسويق وردي
Pink marketing methods
Women's behavior
Pink marketing mix
Sports services
Issue Date: 2020
Publisher: جـامعة قــاصدي مربــاح ورقــــــلة
Abstract: يعتبر التسويق الوردي أحدث التوجهات التي يسعى العالم إليها، نظرا لقدرته على التأثير في سلوك المرأة اتجاه الخدمات، حيث هدفت هذه الدراسة إلى محاولة التعرف على تأثير أساليب التسويق الوردي على سلوك المرأة اتجاه الخدمات الرياضية، وتقيم الخدمات المقدمة من طرف قاعات الرياضة النسوية بولاية ورقلة، وتم إتباع أسلوب المسح باستخدام العينات لعينة مكونة من 202 امرأة، وتوصلت الدراسة إلى وجود علاقة بين التسويق الوردي وسلوك المرأة اتجاه الخدمات الرياضية، وأيضا أكدت على وجود تأثير عناصر التسويق الوردي للقاعة على سلوك المرأة اتجاه خدمات القاعات الرياضية، وتوصلنا أيضا على أن خاصية المؤهل العلمي وخاصية مسافة يؤثران على سلوك المرأة تجاه الخدمات الرياضية وباقي الخصائص لا تؤثر على سلوك المرأة.
Pink marketing is considered to be the latest trend sought after by the world, due to its ability to influence the behavior of women towards services. This study aimed to try to identify the extent of the influence of pink marketing methods on the behavior of women towards sports services, and to evaluate the services provided by women's gyms in the city of Ouargla. The survey method was followed using samples composed of 202 women, and the study found a relationship between pink marketing and women's behavior towards sports services, as well as confirmed the influence of marketing elements rose for the room on the behavior of women towards the services of the gymnasium, and we found that the characteristic of qualification and the property of distance They affect the behavior of the woman towards the sports services, and other characteristics do not affect woman's behavior.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27157
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aziz-asma.pdf1,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.