Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorشادلي, شوقي-
dc.contributor.authorقاسمي, هنية-
dc.contributor.authorمليك, نجلاء-
dc.date.accessioned2022-01-20T10:24:17Z-
dc.date.available2022-01-20T10:24:17Z-
dc.date.issued2020-10-15-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27218-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى استخدام تطبيق الهواتف النقالة لتقديم خدمة الاطعام واثرها على رضا الزبون بالإضافة إلى التعرف على العلاقة بين متغيرات الدراسة، تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لدراسة الموضوع، كما تم الاعتماد على منهج دراسة الحالة من خلال المقابلة الشخصية والاستبيان والملاحظة كأداة رئيسيه لجمع المعلومات، واقتصرت عملية التوزيع على عينة من زبائن مطعم الرايس ، تم الاعتماد على (60) استبانة للدراسة ،وعلى ضوء ذلك تم جمع وتحليل البيانات واختبار الفرضيات عن طريق استخدام الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية Spss و توصلنا إلى النتائج التالية : - يوجد مستوي استخدام تطبيق الهواتف النقالة لتقديم خدمة الاطعام في مطعم الرايس ورقلة مرتفع؛ - يوجد مستوي مرتفع لرضا الزبائن في مطعم الرايس عن الخدمات المقدمة لها؛ - توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين استخدام تطبيق الهواتف النقالة لتقديم خدمة الإطعام ورضا الزبون في مطعم الرايس ورقلة؛ - لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في رضا الزبون تعزى بالمتغيرات الشخصية (الجنس، العمر، المستوي التعليمي، السكن).en_US
dc.description.abstractThis study aimed to know the extent of using the mobile application to provide food service and its impact on customer satisfaction, in addition to identifying the relationship between the study variables, the descriptive analytical approach was used to study the topic, and the case study approach was used through personal interview, questionnaire and observation as a main tool for collecting Information, and the distribution process was limited to a sample of Al-Rayes restaurant customers. 60 questionnaires were relied on for the study, and in the light of this, data were collected and analyzed and hypotheses tested by using statistical packages for Social Sciences Spss. And we reached the following results: - There is a high level of customer satisfaction in Al Rayes Restaurant with the services provided to it. - There is a statistically significant relationship between the use of the mobile application to provide catering service and customer satisfaction in Al Rayyes Restaurant and Ouargla; - There are no statistically significant differences in customer satisfaction due to personal variables (gender, age, educational level, housing).-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتطبيق الهواتف النقالةen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectخدمة الاطعامen_US
dc.subjectmobile applicationen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectCatering serviceen_US
dc.titleاستخدام تطبيق الهواتف النقالة لتقديم خدمة الاطعام واثرها على رضا الزبون "دراسة ميدانية لعينة من الزبائن لمطعم الريس ورقلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
malik-kasmi.pdf2,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.