Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27219
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم, خليدة-
dc.contributor.authorمناع, سيرين-
dc.contributor.authorزرقون, زينب-
dc.date.accessioned2022-01-20T10:40:34Z-
dc.date.available2022-01-20T10:40:34Z-
dc.date.issued2020-10-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27219-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا إلى معرفة أثر التسويق بالعلاقات على الصورة الذهنية لمؤسسة موبيليس الجهوية للاتصالات (ورقلة) ،حيث اعتمدنا على المنهج الوصفي ، ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على الاستبيان لغرض جمع البيانات من العينة ،والتي وبلغ عددها (140) ، وتحليلها باستخدام برنامج spss، وتوصلت الدراسة الى وجود علاقة قوية بين التسويق بالعلاقات والصورة الذهنيةen_US
dc.description.abstractOur studyare intended to identify the impact of relationship marketing on the mental image of Mobiles Regional Telecommunications Corporation (ouargla), where we rely on the descriptive approach, and to achieve the study's objectives the survey was based on the data collection from the sample, which was 140.it is analyzed using SPSS, and the study found an impact between relationship marketing and mental image.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتسويق بالعلاقاتen_US
dc.subjectمؤسسة موبيليسen_US
dc.subjectمعرفة الزبونen_US
dc.subjectصورة الذهنيةen_US
dc.subjectMobilis Foundationen_US
dc.subjectstomer knowledgeen_US
dc.subjectRelationship marketingen_US
dc.subjectmental imageen_US
dc.title"التسويق بالعلاقات و أثره على الصورة الذهنية للمؤسسة "دراسة حالة مؤسسة موبيليس للاتصالات-ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
menaa-zergoun.pdf2,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.