Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27222
Title: أثر أخلاقيات مقدم الخدمة على رضا العملاء دراسة حالة المؤسسة الخاصة "الامل الواعد"
Authors: دلهوم, خليدة
فقيه, محمد عبد الباسط
عباسي, الحاج رشيد
Keywords: مقدم الخدمة
جمعية الأمريكية للتسويق
مدونة الأخلاقيات التسويق
أخلاقيات
American Marketing Association
Ethics
Service Provider
Code of Marketing Ethics
Issue Date: 15-Oct-2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: سعت هذه الدراسة إلى معرفة وتحليل أثر أخلاقيات مقدم الخدمة على رضا العملاء ، وقد قمنا بتقسيم الدراسة إلى مبحثين الأول قمنا بعرض المفاهيم والمصطلحات الخاصة بالدراسة وفي المبحث الثاني أجرينا مسح للدراسات السابقة ومقارنتها بدراستنا. وقد استعملنا المنهج الوصفي التحليلي لعرض مفهوم أخلاقيات التسويق وأخلاقيات مقدم الخدمة مستعينين بمدونة أخلاقيات التسويق الصادرة عن جمعية الأمريكية للتسويق كما أشرنا كذلك لمفهوم الرضا ومستوياته الرضا. وقد لاحظنا أن للأخلاقيات مقدم الخدمة إسهامات عديدة لكسب رضا العملاء.
This study sought to know and analyze the impact of the ethics of the service provider on customer satisfaction. We divided the study into two topics. The first we presented the concepts and terminology of the study and in the second topic we conducted a survey of previous studies and compared them with our study. We have used the descriptive and analytical approach to present the concept of marketing ethics and the ethics of the service provider, using the Marketing Ethics Code issued by the American Marketing Association. We have also referred to the concept and levels of satisfaction (satisfaction). Our ethics service provider and I have noted numerous contributions to customer satisfaction.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27222
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abasi-fakih.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.