Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28218
Title: انعكاسات تبني المسؤولية الاجتماعية على المزيج الترويجي للمؤسسة الخدمية في ظل تفشي وباء كوفيد 19 دراسة حالة مؤسسة الخطوط الجوية الجزائرية بورقلة
Authors: بن جروة, حكيم
سلمات, أحمد
بوسهال, منير
Keywords: المسؤولية الاجتماعية
المزيج الترويجي
الإعلان
تنشيط المبيعات
العلاقات العامة
البيع الشخصي
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة قاصدي مرباح، ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على انعكاسات تبني المسؤولية الاجتماعية على المزيج الترويجي للمؤسسة الخدمية خلال فترة تفشي وباء كوفيد 19، من خلال دراسة استقصائية شملت عدد من زبائن المديرية الجهوية لمؤسسة الخطوط الجوية الجزائرية بورقلة، بلغ 154 زبون. وبناء على إجابتهم عن استبيان اعد لهذا الغرض. بعد تحليل نتائج الاستبيان باستخدام البرامج الإحصائية SPSS و EXEL خلصت الدراسة إلى أن لتبني المسؤولية الاجتماعية من طرف مؤسسة الخطوط الجوية الجزائرية خلال هاته الأزمة الصحية تأثير على مزيجها الترويجي.
The study aims to identify the repercussions of adopting social responsibility on the promotional mix of the service institution during the outbreak of the Covid 19 epidemic, through a survey that included a number of customers of the Regional Directorate of Air Algerie in Ouargla, amounting to 154 customers. And based on their answers to a questionnaire prepared for this purpose. after analyzing the results of the questionnaire using the statistical programs SPSS and EXEL, the study concluded that the adoption of social responsibility by Air Algerie during this health crisis had an impact on its promotional mix.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28218
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
salmat-boushal.pdf4,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.