Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28471
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبالأطرش, حورية-
dc.contributor.authorقوجيل, هيبة الرحمان-
dc.contributor.authorسالمي, نريمان-
dc.date.accessioned2022-04-24T07:42:13Z-
dc.date.available2022-04-24T07:42:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28471-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة جودة الخدمة الفندقية في تحقيق الميزة التنافسية في فندق الطاسيلي بورقلة-الجزائر- ولتحقيق هدف هذه الدراسة تم إتباع المنهج الوصفي،وقد تم الاعتماد على : المقابلة، الملاحظة، الاستبيان كأداة رئيسية لجمع البيانات حيث تم توزيعه على عينة قدرها (70) من زبائن فندق الطاسيلي وتم استرجاع (65) وقد تم تحليل هذه البيانات باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية spssوقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية : - يقدم فندق الطاسيلي بورقلة خدمات ذات جودة عالية حيث أن الأبعاد (الاستجابة، الجوانب الملموسة، الأمان العاطفة والاعتمادية) كانت موجودة بقوة في خدمات الفندق - تساهم جودة الخدمة الفندقية في تحقيق الميزة التنافسية في فندق الطاسيلي ـ يساهم كل مكونات جودة الخدمة الفندقية المقدمة في فندق الطاسيلي في تحقيق ميزة تنافسية ملموسةen_US
dc.description.abstractThis study aimed to find out the extent of the contribution of the quality of the hotel service to achieving the competitive advantage in the Tassili Hotel in Ouargla - Algeria - 'To achieve the goal of this study, the descriptive approach was followed, and it was relied on: observation, interview, questionnaire as a main tool for data collection as it was distributed to a sample of (70 ..) were from Tassili Hotel customers, and (.65) were retrieved. These data were analyzed using the Statistical Package for Social Sciences program, and the study reached the following results: -. The Tassili Hotel in Ouargla provides high-quality services, as exclusion (responsiveness, tangible aspects, security, emotion, reliability) was strongly present in the hotel services. . The quality of hotel service contributes to achieving the competitive advantage in Al-Tassili Hotel - All components of the quality of hotel service provided at Al Tassili Hotel contribute to achieving a competitive advantage-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectميزة تنافسيةen_US
dc.subjectجودة الخدمات الفندقيةen_US
dc.subjectابتكارen_US
dc.subjectتكلفةen_US
dc.subjectاعتماديةen_US
dc.subjectجوانب ملموسةen_US
dc.subjectquality of hotel serviceen_US
dc.subjectResponseen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectCost-Reliabilityen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.titleدور إدارة جودة الخدمة الفندقية في تحقيق الميزة التنافسية دراسة ميدانية لعينة من زبائن " فندق الأربع نجوم الطاسيلي ورقلة "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hiba erahmane kodjil-narimane salmi.pdf2,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.