Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28520
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم, خليدة-
dc.contributor.authorصندالي, خضرة-
dc.contributor.authorشيبة, نهلة-
dc.date.accessioned2022-04-24T09:20:46Z-
dc.date.available2022-04-24T09:20:46Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28520-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معرفة أثر تغيير اسم وشكل العلامة التجارية أوريدو للاتصالات ( وكالة ورقلة) على الصورة الذهنية للمستهلك، ومن اجل تحقيق ذلك تم اعتماد المنهج الوصفي و دراسة حالة وذلك من خلال توزيع استبانة على عينة شملت 270 فرد من مستخدمي خدمات "أوريدو" للإتصالات وتم استرجاع 209صالحة للدراسة، ولمعالجة البيانات تم استخدام برنامج التحليل الإحصائي spss إصدار 22 لمعرفة النتائج المتوصل إليها و إختبار فرضيات البحث التي تم وضعها وذلك من خلال تحليل التباين الأحادي ANOVA وإختبارT_Test . توصلت الدراسة الى انه هناك مستوى تقييم الصورة الذهنية عالية للعلامة التجارية " أوريدو" وهناك أثر للتغيير اسم العلامة التجارية على الصورة الذهنية لدى مستهلكي خدمات "أوريدو ".en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the effect of changing the name and form of the brand Ooredoo Communications (Ouargla Agency) on the mental image of the consumer, and in order to achieve this, a case study approach was relied on by distributing a questionnaire to a sample of 270 individuals using Ooredoo Communications services. 220 questionnaires were answered, of which only 209 were valid for the study. To process the data, the statistical analysis program spss version 22 was used, to find out the findings and to choose the research hypotheses that were developed through ANOVA and T_Test. The study found that there is a high level of evaluation of the mental image of the brand among consumers of "Ooredoo" services, and there is an effect of changing the name and shape of the brand on the mental image of consumers of "Ooredoo" services..-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectاسم العلامة التجاريةen_US
dc.subjectشكل العلامة التجاريةen_US
dc.subjectصورة الذهنيةen_US
dc.subjectالمستهلكen_US
dc.subjectbrand nameanden_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectbrand looken_US
dc.subjectmental imageen_US
dc.titleأثر تغيير اسم وشكل العلامة التجارية على الصورة الذهنية المستهلك "دراسة حالة مؤسسة ooredoo للإتصالات_وكالة ورقلة_"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khadra sandali-chiba nahla.pdf2,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.