Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28682
Title: دور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تحسين جودة الخدمات دراسة ميدانية لعينة من العاملين في مؤسسة سيترام- ورقلة -
Authors: بلأطرش, حورية
ذكار, نجاة
قط, حفصة
Keywords: أجهزة ومعدات
مورد بشري
برمجيات
تكنولوجيا المعلومات والاتصال،
جودة الخدمة
قاعدة البيانات
شبكات
networks
Information and communication technology
quality of service
software
software
human resource
hardware and equipment
Information and communication technology
networks
organization
client
quality
service quality
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلىالبحث في الدور الذي تلعبه تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تحسين جودة الخدمة لدى مؤسسة سيترام_ورقلة_، ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي كما وتم الاعتماد على الاستبيان والمقابلة والملاحظة كأدوات لجمع البيانات من أفراد العينة والتي بلغ تعدادها (33) موظفا، وتم استخدام الرزمة الإحصائية (SPSS ) لتحليل بيانات الاستبيان، وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج كان أبرزها: -تتبنى مؤسسة سيترام تكنولوجيا معلومات واتصال حديثة ومتطورة. _تقدم المؤسسة خدمات ذات جودة عالية. _تكنولوجيا المعلومات والاتصال لها دور كبير في تقديم خدمات ذات جودة عالية في مؤسسة سيترام.
The study aims to research the role of TIC in improving the quality of service at the sertram_Ouargla Foundation and has identified ICT in its five dimensions (human resource, hardware and equipment, databases, software, Networks), to achieve the objectives of the study, the descriptive approach was adopted and the questionnaire and observable were used as tools for collecting data from sample individuals, which numbered 33 singles, and the statistical stack (SPSS) was used to analyze the survey data.the study found a series of findings, notably: –the sertram organization embraces state-of-the-art information and communication technology. _the organization provides high-quality services. _Information and Communication technologies (ICT) has a significant role to play in providing high-quality services in the Sertram enterprise. Keywords: Information and communication technology, quality of service, networks, software, database, human resource, hardware and equipment. Keywords: Information and communication technology, quality, service quality,
Description: إدارة الأعمال
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28682
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nadjat dakkar-kat hafsa.pdf3,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.