Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29965
Title: دور الفيسبوك في استمرار العالقات البينية للطلبة الجامعيين بعد التخرج الموسم الدراسي: 2021-2022دراسة تحليلية وصفية لصفحة فيسبوك رابطة خرجي جامعة بسكر
Authors: الزاوي, محمد الطيب
بن عويسة, فائزة
بالطيب, عقيلة
Keywords: العلاقة البينية
الفيسبوك
الطلبة
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة الفيسبوك في استمرار العلاقات البينية للطلبة الجامعيين بعد التخرج لسنة 2022، وكذلك معرفة الاسباب التي تجعل الطالب يتواصل مع زملائه بعد التخرج. تم إتباع المنهج الوصفي حيث تم توزيع الاستبيان إلكترونيا، وقد تم استخدام برنامج SPSS كأداة إحصائية، لتخرج الدراسة بعدد من النتائج تتمثل في: - أغلب الطلبة ساءت علاقتهم بعد التخرج والبعض استمرت علاقتهم؛ - الفيسبوك يلعب دورا في استمرار العلاقة البينية بين الطلبة؛ - من الأسباب التي تجعل الطلبة يتواصلون مع بعضهم البعض بعد التخرج هو معرفة أحوال بعضهم البعض.
This study aimed to find out the extent of Facebook's contribution to the continuation of the inter-relationships of university students after graduation for the year 2022, as well as to find out the reasons why the student communicates with his colleagues after graduation. The descriptive approach was followed, where the questionnaire was distributed electronically, and the SPSS program was used as a statistical tool, to produce the study with a number of results, namely: Most of the students had a bad relationship after graduation, and some continued their relationship. - Facebook plays a role in the continuation of the interrelationship between students; - One of the reasons why students communicate with each other after graduation is to know each other's conditions.
Description: التخصص:اتصال جماهيري ووسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29965
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben aouissa-faiza.pdf763,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.