Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30477
Title: دور الأنشطة الرياضية على عمليات التفاعل الاجتماعي ( التنافس وال تعاون) لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي
Authors: تقي الدين, قادري
خالد, كروش
Keywords: الأنشطة الرياضية
التفاعل الاجتماعي
مرحلة التعليم الثانوي
التنافس والتعاون
the role of sports activities
secondary school students
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تناولت الدراسة موضوع دور الأنشطة الرياضية على عمليات التفاعل الاجتماعي (التنافس و التعاون) لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي وبذلك هي تهدف للدور الفعال الذي تلعبه الأنشطة الرياضية من تأثير على التلاميذ وطباعهم قمنا بوضع الفرضيات الخاصة بالموضوع والتي تحتوي على فرضية عامة وثلاثة فرضيات جزئية الفرضية العامة: تتأثر عمليات التفاعل الاجتماعي (التنافس والتعاون) بممارسة الانشطة البدنية والرياضية لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي وقد قمنا باستخدام الاستبيان باعتباره الطريقة الأنفع ويسهل علينا جمع المعلومات المراد الحصول عليها للتحقق من صدق الفرضيات ، وقد تم اختيار عينة البحث من ثانويتين مختلفتين بورقلة 60 تلميذ و 60تلميذة وبعد التحليل توصلنا الى صدق الفرضيات المطروحة حيث ان للأنشطة الرياضية دور كبير وفعال في تحسين عمليات التفاعل الاجتماعي لدى التلاميذ
The study dealt with the subject of the role of sports activities on the processes of social interaction (competition and cooperation) for secondary school students and thus aims to the effective role that sports activities play in terms of impact on students and their temperament We developed hypotheses for the topic, which contains a general hypothesis and three partial hypotheses General hypothesis: The processes of social interaction (competition and cooperation) are affected by the practice of physical and sports activities among secondary school students. We have used the questionnaire as the most useful method and it is easy for us to collect the information to be obtained to verify the validity of the hypotheses. The research sample was chosen from two different secondary schools in Ouargla, 60 male and 60 female students. After the analysis, we reached the validity of the hypotheses put forward, as sports activities have a large and effective role in improving the social interaction processes of students
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30477
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
كروش خالد.pdf492,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.