Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30548
Title: مستوى تقدير الذات الاجتماعي لدى تلاميذ ذوي عسر الكتابة دراسة عيادية لأربع حالات ابتدائية حريز بكار- الوادي-
Authors: بن مجاهد, فاطمة الزهراء
دبابي, رانيا
صحراوي, اكرام بلقيس
Keywords: تقدير الذات
عسر الكتابة
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى التعرف على مستوى تقدير الذات الاجتماعي لدى التلميذ الذي يبدي عسرا كتابيا،اذ احتوى الجانب النظري على المفاهيم الجوهرية للدراسة أما الجانب التطبيقي احتوى على المنهج المتبع في الدراسة و الأدوات التي تمثلت في مقياس تقدير الذات لكوبر سميث و المقابلة بحيث طبقت على أربع حالات لديهم عسر الكتابة بمدرسة حريز بكار الهادي بالوادي و ذلك من أجل التأكد من صحة الفرضية التالية: - مستوى تقدير الذات الاجتماعي لدى التلميذ الذي يبدي عسرا كتابيا منخفض. حيث جاءت نتائج الدراسة على ان مستوى تقدير الذات الاجتماعي لدى التلميذ الذي يبدي عسرا كتابيا متوسط.
This study aims to identify the level of social self-esteem in a pupil who has dysgraphia in writing, the theoretical asect contained the fundamental concepts of the study, and the applied aspect contains the curriculum followed in the study and tools which was Cooper Smith’s test of self-esteem and interview , so that they applied to four cases they had the dysgraphia of writing at the Hariz Bakar al-hadi school in El-oued, in order to ascertain the validity of the following hypothes: - the level of social self-esteem in a pupil who has dysgraphia in writing is low. The results of the study are that the the level of social self-esteem in a pupil who has dysgraphia in writing is medium.
Description: التخصص: علم النفس العيادي
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30548
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
debabi-rania.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.