Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30562
Title: دور إعلانات المؤثرين عبر الانستغرام في التأثير السلوك الشرائي
Authors: عساسي, أمال
تامني, آمال
رواي, مروان
Keywords: دور
المؤثرين
إعلانات
الأنستغرام
السلوك الشرائي
Issue Date: 2022
Series/Report no.: 2022;
Abstract: تهدف هذه الدراسة للتعرف على دور إعلانات المؤثرين عبر الأنستغرام في التأثير على السلوك الشرائي، من خلال الدراسة على عينة من مستخدمي موقع الأنستغرام من طلبة تخصص سمعي بصري بجامعة ورقلة، ولقد ٘تمحورت أسئلة الدراسة كالآتي:  أنماط وعادات تفاعل الطلبة الجامعيين مع منشورات المؤثرين عبر الانستغرام.  دوافع تعرض الطلبة الجامعيين لمنشورات المؤثرين عبر الانستغرام  مدى اعتماد الطلبة الجامعيين على المؤثرين عبر الانستغرام في اختيار وشراء السلع والخدمات  مدى الثقة بالمحتوى الذي تقدمه منشورات المؤثرين عبر الانستغرام وتعتبر هذه الدراسة من الدراسات الوصفية وهي تلك الدراسات التي تقوم على البحث عن معلومات حول ظاهرة جديدة، أما المنهج الذي اعتمدنا عليه فهو المنهج المسح. وقد تم الاستعانة باستمارة الاستبيان وتم تطبيقها على عينة قوامها 42 مبحوث، وتم اختيارها بطريقة قصدية لطلبة ماستر بطوريه الأول والثاني من قسم علوم الإعلام سمعي بصري بجامعة ورقلة لموسم2021/2022. حيث توصلت الدراسة إلى معرفة دور إعلانات المؤثرين عبر الأنستغرام في التأثير على السلوك الشرائي لطلبة تخصص سمعي بصري بجامعة ورقلة وخلصت الدراسة إلى وجود تأثير إيجابي لإعلانات المؤثرين عبر الأنستغرام في السلوك الشرائي للطلبة إلى جانب تفعيل هذا الموقع كأداة مؤثرة على قرارات الشراء لدى المستهلك أي الطلبة ومسارها.
This study aims to identify the role of influencer advertising via Instagram in influencing purchasing behavior, and through the study on a sample of Instagram user samong students of the Audiovisual Media Department at the University of Ouargla, the study questions focused as follows :  Patterns and habits of university students' interaction with the influencers' posts on Instagram.  Motives for university students’ exposure to Instagram influencers’ posts The extent to which university students rely on Instagram influencers in choosing and purchasing goods and services  The extent of trust in the content provided by Instagram influencers’ posts This study is considered one of the descriptive studies, and it is those studies that are based on the search for information about a new phenomenon, and the method that were lied on is the analytical method.  The questionnaire wasused and applied to a sample of 42 respondents, and they were randomly selected for the first and second phase master students from the Department of Audiovisual Media Sciences at the University of Ouargla for the 2021/2022 season. Where the study reached to know the role of influencer ads via Instagram in influencing the purchasing behavior of audio-visual students at the University
Description: تخصص: التصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30562
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tamni-amel.pdf907,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.