Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31991
Title: The Effectiveness Of Formative Assessment In Enhancing L2 Writing. The Case Of Fourth Year Middle School Students Of Ibn El JarirAtabariIn Ouargla
Authors: Sadoune Farida
Raouia, Boussehel
Rahma, Zekri
Keywords: Assessment
Formative Assessment
Summative Assessment
Evaluation
L2 writing
l’évaluation
l’évaluation formative
l’évaluation final
compétence d’écriture
la langue anglaise
التقويم
التقويم التكويني
التقويم النهائي
مهارة الكتابة
اللغة الانجليزية
Issue Date: 2021
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: The aim of this study is to investigate the effectiveness of formative assessment in enhancing second language writing in Ibn El JarirAtabarischool. In order to test the hypothesis that suggests the probability of improving the writing skill through the use of formative assessment. By a descriptive analytical method, we have designed three research instruments to collect data. First, a questionnaire was administered to twenty-five students of fourth year middle school. Second semi-structured interview was designed to four English teachers of the same school. Third, the analysis of fourth year middle school textbook. The results showed that formative assessment has a positive effect on developing learners writing skill. In addition, formative assessment helps learners to assume responsibility for monitoring and supporting their learning (writing), as well as helping teachers in evaluating learners’ performance.
Cette étude vise a mettre lumière aux effets de l’évaluation formative dans l’amélioration des compétences d’écriture au niveau du la lange étranger. A fin de tester notre hypothèse à propos : si les élèves sont évalue formative, sont compétences e rédaction seront développées. Nous avons utiliseune méthode analytique descriptive aux trois mécanismes, un questionnaire pour les élèves de quatre année moyen, une interview désigne pour les enseignants de la langue anglaise aussi l’analyse de le livre scolaire. Les données recueillies ont montre que l’évaluation formative a un impact positive sur le développement des compétences en matière d’écriture du la langue étranger. L’évaluation formative aïd aussi les enseignants a évalué la performance de l’élève.
تهدف هده الدراسة إلى كشف مدى فعالية التقويم التكويني في تحسين مهارة الكتابة باللغة الانجليزيةو من اجل اختبار صحة الفرضيات المطروحة التي تكمن في تقييم الأساتذة للتلاميذ داخل القسم بتقنية التقويم التكويني التي تعزز من مدى قدرتهم على تطوير ذاتهم و مهارتهم الكتابية. المنهج المتبع في هدا البحث هو المنهج الوصفي التحليلي بالاستعانة ب ثلاث آليات للبحث المتمثلة في : تقديم استبيان ل 25 تلميذ لسنة الرابعة متوسط, و إجراء مقابلة ل 4 أساتذة للغة الانجليزية مت متوسطة ابن جرير الطبري ورقلة بالإضافة إلى تحليل الكتاب المدرسي. أكدت النتائج التي المتحصل عليها أن التقويم التكويني له تأثير ايجابي في تطوير مهارة الكتابة فضلا على انه يساعد الأساتذة في تقييم أداء التلميذ.
Description: Department of Letters and English Language Domain: Letters and Foreign Languages Field: English Language and Literature
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31991
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUSSEHEL+ZEKRI.pdf546,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.