Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32306
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorالهلة, محمد-
dc.contributor.authorبوقنور, محمد رضا-
dc.contributor.authorتومي, الطيب-
dc.date.accessioned2023-03-07T14:34:17Z-
dc.date.available2023-03-07T14:34:17Z-
dc.date.issued2022-06-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32306-
dc.descriptionادارة اعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة القدرات التكنولوجية في تحسين خدمة الإتصالات لدى شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة في ظل جائحة كورونا، من خلال معرفة القدرات التكنولوجية التي تمتلكها الشركة في تحسين الخدمة المقدمة ومعرفة التدابير المتخذة خلال فترة إنتشار الوباء كورونا، ومن أجل تحقيق الأهداف أستخدمالمنهجالوصفي في الجانب النظري؛ و المنهج التحليلي في الجانب التطبيقي،شملت الدراسة على عينة من (15) إطارات وتقنيي من أصل (543) موظفا بشركة إتصالات الجزائر المديرية العملية لورقلة؛ معتمداعلى أسلوب المقابلة والملاحظة؛ ومن النتائج المحصل عليها تبين أن: - القدرات التكنولوجية تساهم في تحسين جودة خدمة الإتصالات في شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة في ظل جائحة كورونا. - شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة تتوفرعلى قدرات تكنولوجية؛ -هناك علاقة طردية بين أبعاد القدرات التكنولوجية وتحسين جودة خدمة الإتصالات في شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للإتصالات ورقلة؛en_US
dc.description.abstractThis study aims to show the extent of technological capabilities contribution to enhance the communications service of the Algiers Telecom Company-Ouargla Directorate – during corona pandemic through knowing the technological abilities that the company acquires in enhancing the service quality provided and showing measures being taken during Corona virus pandemic,In order to achieve the goals, the descriptive approach was used in the theoretical aspect; And the analytical approach in the practical aspect. The study included a sample of (15) tires and technicians out of (543) employees of the Algeria Telecom Company, the operational directorate of Ouargla; Depending on the method of interview and observation; From the results obtained, it was found that: - Technological capabilities clearly enhanced communication service in Algiers Telecom Company-Ouargla Directorate - during corona pandemic -The company Algeria Telecom, the operational directorate of Telecommunications of Ouargla, has technological capabilities. -There is a direct relationship between the dimensions of technological capabilities and the improvement of the quality of telecommunications service in Algeria Telecom Company, Operational Directorate of Telecommunications, Ouargla.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectقدرات تكنولوجيةen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectجائحة كورونا covid-19en_US
dc.subjectإتصالات الجزائر المديرية العملية ورقلةen_US
dc.subjectTechnological capabilitiesen_US
dc.subjectQuality of serviceen_US
dc.subjectCorona pandemien_US
dc.subjectThe company Algeria Telecomen_US
dc.subjectthe operational directorate of Telecommunications of Ouaen_US
dc.titleمساهمة القدرات التكنولوجية في تحسين جودة خدمة الاتصالات في ظل جائحة كورونا (COVID-19) دراسة حالة:شركة إتصالات الجزائر المديرية العملية للاتصالات ورقلة خلال الفترة: 2021-2022en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
toumi-bouganour.pdf3,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.