Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32421
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلد, عفاف-
dc.contributor.authorغريبي, صفاء-
dc.contributor.authorبوحامد, سماح-
dc.date.accessioned2023-04-09T10:41:22Z-
dc.date.available2023-04-09T10:41:22Z-
dc.date.issued2022-06-20-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32421-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractعالجت الدراسة اشكاليةتأثير الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للمؤسسة الخدمية في ظل جائحة كورونا ؟ " وقد هدفت الدراسة الى ابراز دور الترويج الالكتروني في تعزيز الصورة الالكترونية للمؤسسة في ظل جائحة كورونامن خلال الاعتماد على الاستبانة مكونة من جزئين كادة رئيسة في جمع المعلومات من مجتمع الدراسة المتمثل في زبائن مؤسسة موبيليس وكالة المغير ممثلابعنية حجمها 70زبونوبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS V22لإجابات افراد العينة توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها : 1) توجد علاقة طردية موجبة بين الترويج الالكترونيوالصورة الذهنية للمؤسسة في ظل جائحة كورونا؛ 2) يوجد اثر لابعاد الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للمؤوسسة 3) توجود فروقات ذو دلالة إحصائية في علاقة الترويج الالكتروني بالصورة الذهنية للمؤسسة في ظل جائحة كورونا تعزى إلى متغير سنوات التعامل مع المؤسسة والوظيفةen_US
dc.description.abstractDid the study address the problem of the impact of electronic promotion on the image of the service institution in light of the coronavirus pandemic ? "The study aimed to highlight the role of electronic promotion in enhancing the electronic image of the institution in light of the coronavirus pandemic through the reliance on resolution consisting of two parts as a major tool in collecting information from the study community represented by the clients of the Mobeles Foundation, the agency of the alter represented by a sample size of 70 clients. After statistical analysis using SPSS V22 program for the answers of the members of the sample, the study reached a set of results, the most important of which are : 1) There is a positive correlation between electronic promotion and the image of the institution in the context of the coronavirus pandemic; 2) The dimensions of electronic promotion have an impact on the organization's image 3) There are statistically significant differences in the relationship between electronic promotion and the image of the institution in light of the coronavirus pandemic due to the changing years of engagement with the institution and the job-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectترويج الالكترونيen_US
dc.subjectمؤسسة خدميةen_US
dc.subjectصورة ذهنيةen_US
dc.subjectتسويقen_US
dc.subjectE-promotionen_US
dc.subjectترويجen_US
dc.subjectservice institutionen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectmental imageen_US
dc.titleاثر الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للمؤسسة الخدمية في ظل جائحة كوروناen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouhamed-graibi.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.