Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32584
Title: Using Body Language as a Teaching Strategy for Promoting EFL Learners ‘Motivation
Other Titles: The Case study of Fourth Year Middle School Pupils-Aougrout-Adrar
Authors: Madjid, Doufene
Sara, MEKHALFA
Aicha, SEGGAD
Keywords: body
language
classroom application
effectiveness
motivation
communication
langage corporel
application en classe
efficacité
motivation
communication.
لغة الجسد
التطبيق الصفي
الفاعلية
التحفيز
التواصل
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: This thesis is designed to explore the role of body language in English Learning to enhance learning and motivate students and the best teacher/pupil interaction. We provide a detailed area for investigation of the fourth year level of middle school to solve the lack of students' attention and many other difficulties. The thing worth noting is that body language encourages and motivates pupils to better understand and learn better in English language lectures.
Cette thèse est conçue pour explorer le rôle du langage corporel en anglais apprendre pour améliorer l'apprentissage et motiver les étudiants et les meilleures interactions enseignant/élève. Fournit une zone détaillée pour l'enquête au niveau de la quatrième année du collège pour résoudre le manque d'attention des élèves et de bien d'autres problèmes. La chose à noter est que le langage corporel encourage et motive les étudiants à mieux se motiver, comprendre et apprendre dans les cours d'anglais.
هذا البحث العلمي يتضمن استكشاف دور لغة الجسد في اللغة الإنجليزية تعلم لتعزيز التعلم وتحفيز الطلاب والأفضل تفاعل المعلم / الطالب. يوفر منطقة مفصلة للتحقيق في مستوى السنة الرابعة متوسط لحل قلة اهتمام الطلاب والعديد من الأمور الأخرى والصعوبات. الشيء الجدير بالملاحظة هو أن لغة الجسد تشجع وتحفز الطلاب على الفهم والتعلم بشكل أفضل في محاضرات اللغة الإنجليزية.
Description: English Language and Literature-Specialty: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32584
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
عائشة سقاد -سارة مخالفة_compressed.pdf2,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.