Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32641
Title: Investigating Reading Comprehension Difficulties among EFL learners The case of:Ms4 pupils in 27th February 1962 school
Authors: Noureddine, BELARBI
Fouzia, MIME
Keywords: Reading
Reading comprehension
difficulties
comprehension
learners
teachers
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: Reading in foreign languages is considered as one of the most difficult tasks for foreign learners, these causes for them reading comprehension difficulties, and prevents them from a good acquisition of the English language. The purpose of this present work is to investigate on these reading comprehension difficulties and discover the various causes attribute to these problems. The used tools of research are: questionnaire, Interview and a practical exercise. The questionnaire and the practical exercise is addressed to ms4 learners. The interview is done with Ms4 teachers. The results reveal that MS4 learners face reading comprehension difficulties because of different causes: related to the learners themselves, designed texts, inadequate approach, boring content; inexperienced teachers.
La lecture considére parmi les plus difficiles habilités pour apprendre les langues étrangères, ce qui a conduit à une difficulté de compréhension, et de faire les activités.Ce difficulté constante chez les apprenants quand ils trouvent des grandes problèmes pour apprendre , étudier la langue anglaise .L'objectif de cette recherche ( étude ) est de trouver et découvrir les causes de ces difficultés . Et pour les outils de recherche utilisés afin d'atteindre les résultats attendus sont comme à la suite : _ un questionnaire adressé aux apprenants de 4Am accompagné d'une activité appliquée en classe. _faire un débat d'idée avec les enseignants de 4Am pour signaler les obstacles qu'ils les empêchent à enseigner cette compétence et les résultats obtenus par les apprenants de 4AM qui ont des difficultés à la compréhension et la lecture du texte, cela pour plusieurs raisons : 1- des raisons liées à l'apprenant 2-les textes programmés (Longs _ un vocabulaire nouveau et difficile) 3-des raisons liées au contenu (des contenus n’attirant pas) 4- le manque d'expérience et la compétence chez les enseignants
تعتبر القراءة من أصعب المهارات في اكتساب اللغات الأجنبية، هذا ما أدى إلى وجود صعوبات في القيام بها وإنجاز تمرينات الخاصة بالفهم.هذه المشاكل خلقت صعوبات لتلاميذ في اكتساب وتعلم اللغة الإنجليزية. هدف هذه الدراسة الحالية هو إيجاد واكتشاف الأسباب وراء هذه الصعوبات والمشاكل. وسائل البحث المستعملة من أجل الوصول إلى النتائج المرجوة كانت على النحو التالي: – استبيان موجه لتلاميذ سنة رابعة متوسط بالإضافة إلى تمرين تطبيقي في القسم. – إجراء حوار مع أساتذة أقسام السنة الرابع متوسط للوقوف على أهم العراقيل التي تواجههم في تدريس هذه المهارة. النتائج المحصلة: إن تلاميذ سنة رابعة متوسط يعانون من مشاكل في فهم وقراءة النصوص وهذا راجع إلى الكثير من الأسباب: 1- التلميذ (اهتماماته، خاصية مرحلة المراهقة، العزوف عن القراءة واستبدالها بوسائل التواصل الاجتماعي) 2- النصوص المبرمجة (طويلة، مفردات صعبة، مفردات جديدة، صور لا تشرح النصوص جيدا) 3- المضامين الغير جذابة 4- نقص خبرة وكفاءة الأساتذة
Description: Letters and English Language-Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32641
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فوزية ميم_compressed.pdf2,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.