Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32711
Title: Investigating the use of Moodle platform as a de/constructive learning environment in EFL blended learning,
Other Titles: The Case of EFL at KMUO
Authors: Sadoune, Farida
Mohamed Sadek, ELKHALILI
Zakaria, CHAFOU
Keywords: Blended Learning
Online Teaching
EFL
Learning Environment
Moodle Platform
Apprentissage mixte
Enseignement en ligne
EFL
Environnement d'apprentissage
Plateforme Moodle.
التعلم المدمج
التدريس عبر الإنترنت
اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
بيئة التعلم
منصة موودل
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: In the era of high technology, the tendency to use it in teaching online is really needed especially with this living situation of COVID-19 pandemic. This new technological platform has become an interface for all universities in Algeria, so to be used as a mean of teaching is something inevitable. Students, nowadays, pass half their time in front of their laptops or smart phones, which means that teaching online may be well received by them. The present dissertation aimed to investigate the attitudes of EFL teachers and students of Kasdi Merbah University Ouargla towards Moodle platform and to detect whether this platform is a constructive or a deconstructive learning environment for them. This study is descriptive in order to achieve several data on the subject. It used a mixed method, quantitative and qualitative in order to collect the data needed. A questionnaire was submitted to EFL teachers and students of the University of Kasdi Merbah. The findings show that EFL students at UKMO find Moodle constructive environment of learning. In the other hand, teachers still have a pessimistic view on Moodle due to its weaknesses and to their lack of experience. They are not against it, but they want to be more prepared in dealing with it as well as they want it to be more developed and more efficient.
À l'ère de la haute technologie, la tendance à l'utiliser dans l'enseignement en ligne est vraiment nécessaire, surtout avec cette situation de vie de la pandémie de COVID-19. Cette nouvelle plate-forme technologique est devenue une interface pour toutes les universités en Algérie, donc être utilisée comme moyen d'enseignement est quelque chose d'inévitable. Les étudiants, de nos jours, passent la moitié de leur temps devant leur ordinateur portable ou leur Smartphone, ce qui signifie que l'enseignement en ligne peut être bien accueilli par eux. La présente thèse visait à enquêter sur les attitudes des enseignants et des étudiants EFL de l'Université Kasdi Merbah Ouargla envers la plateforme Moodle et à détecter si cette plateforme est un environnement d'apprentissage constructif ou dé-constructif pour eux. Cette étude est descriptive afin de réaliser plusieurs données sur le sujet. Elle a utilisé une méthode mixte, quantitative et qualitative afin de collecter les données nécessaires. Un questionnaire a été soumis aux professeurs d'EFL et aux étudiants de l'Université de Kasdi Merbah. Les résultats montrent que les étudiants EFL de l'UKMO trouvent l'environnement d'apprentissage constructif de Moodle. D'un autre côté, les enseignants ont toujours une vision pessimiste de Moodle en raison de ses faiblesses et de leur manque d'expérience. Ils ne s'y opposent pas, mais ils veulent être mieux préparés à y faire face ainsi qu'ils veulent qu'elle soit plus développée et plus efficace.
زادت في عصر التطور التكنولوجي الحاجة الماسة إلى استخدام الإنترنت في التدريس خاصة مع هذا الوضع المعيشي لوباء كوفيد 19. وقد أصبحت هذه المنصة التكنولوجية الجديدة واجهة لجميع الجامعات في الجزائر ، لذا فإن استخدامها كوسيلة للتدريس أمر لا مفر منه. يقضي الطلاب في الوقت الحاضر نصف وقتهم أمام أجهزة الكمبيوتر المحمولة أو الهواتف الذكية ، مما يعني أن التدريس عبر الإنترنت قد يستميلهم جدًا. هدفت الأطروحة الحالية إلى التحقيق في موقف أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وطلاب جامعة قاصدي مرباح في ورقلة تجاه منصة موودل واكتشاف ما إذا كانت هذه المنصة بيئة تعليمية بناءة أو هدامة بالنسبة لهم. كانت هذه الدراسة وصفية من أجل تحقيق عدة معطيات حول الموضوع. استخدمت منهجية مختلطة ، كمية ونوعية من أجل جمع البيانات المطلوبة. تم تقديم استبيان لأساتذة اللغة الإنجليزية وطلاب جامعة قاصدي مرباح. تظهر النتائج أن طلاب اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح بورقلة يجدون منصة موودل بيئة بناءة للتعلم. من ناحية أخرى ، لا يزال لدى المدرسين نظرة متشائمة حول موودل بسبب نقاط ضعفه ونقص تكوينهم. هم ليسوا ضد المنصة ، لكنهم يريدون أن يكونوا أكثر استعدادًا للتعامل معها كما يريدون أن تكون أكثر تطوراً وفعالية وتفاعلية.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32711
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mohamed sadek Elkhalili + Zakaria Chafou pdf_compressed.pdf911,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.