Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32914
Title: دور التدريب الالكتروني في رفع كفاءة أداء موظفي اتصالات الجزائر وحدة ورقلة
Authors: عطية, العربي
بوحلالة, صليحة
بــويديــــة, نرجـــــــس
Keywords: أداء الوظيفية
job performance
Algeria Telecom Ouargla unit
information and communication technology
اتصالات الجزائر وحدة ورقلة
تدريب الكتروني
تكنولوجيا معلومات واتصال
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى التعرف على دور التدريب الالكتروني في رفع كفاءة أداء موظفي مؤسسة اتصالات الجزائر وحدة ورقلة لتشخيص واقع استخدام نظام التدريب الالكتروني و مدى اثره على الأداء الوظيفي، ودراسة العلاقة بين استخدام نظام التدريب الالكتروني و الأداء الوظيفي و الفروق في اتجاهات العاملين وفق خصائصهم الشخصية و الوظيفية للاجابة على اشكالية الدراسة قمنا بتصميم استبانة لغرض جمع البيانات و توزيعها على عينة مكونة من (35) موظفا ، وقد تم استخدام الرزمة الاحصائية لتحليل بيانات الاستبانة اعتمادا على مقاييس الاحصاء الوصفي و تحليل التباين الاحادي. توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة احصائية بين التدريب الالكتروني و ابعاده على الأداء الوظيفي مما يؤكد على ان المؤسسة تدرك هذه الاهمية و تسير بخطوات ايجابية في الاستثمار و التطوير في هذه الأداة كما اظهرت الدراسة انه لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في اتجاهات العينة نحو اثر استخدام نظام التدريب الالكتروني على الأداء الوظيفي تعزى (الجنس ، السن ، المستوى التعليمي ، الخبرة المهنية ، المركز الوظيفي ، عدد دورات تدريبية).
This study aimed to identify the role of electronic training in raising the efficiency of the performance of the employees of Algeria Telecom, the unit of Ouargla, to diagnose the reality of using the electronic training system and the extent of its impact on job performance, and to study the relationship between the use of the electronic training system and job performance and the differences in employee attitudes according to their personal characteristics. and functional. To answer the problem of the study, we designed a questionnaire for the purpose of collecting data and distributing it to a sample of (35) employees. The study concluded that there is a statistically significant relationship between e-training and its dimensions on job performance, which confirms that the institution is aware of this importance and is taking positive steps in investment and development in this tool, as the study showed that there are no statistically significant differences in the trends of the sample. Towards the effect of using the electronic training system on job performance due to (gender, age, educational level, professional experience, job position, number of training courses).
Description: تسيير الموارد البشرية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32914
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouhlala-boidia.pdf880,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.