Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33329
Title: Application of Quantitative Risk Analysis (QRA) on an Industrial Installation: A Case Study of the Gas Treatment Unit at Guellala
Authors: Abderrahmane, Sehailat
Bachir, Touahar
Keywords: Risk Assessment
Quantitative Risk Analysis
Hazardous Events
Industrial Installation
PHAST and SAFETI
تقييم المخاطر
تحليل كمي للمخاطر
احداث خطرة
تركيبات صناعية
SAFETI و PHAST
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah University-Ouargla
Abstract: This thesis applies Quantitative Risk Analysis (QRA) to assess and quantify risks in the gas treatment unit of Guellala. Supplementary risk analysis techniques, including HAZOP and ETA, are utilized to identify hazards, analyze consequences, and determine failure frequencies for different scenarios. The SAFETI software by DNV is employed for comprehensive risk assessment. The results obtained provide valuable insights into risk levels and guide effective risk mitigation strategies. This research contributes to the field of risk assessment by showcasing the practical application of QRA in the gas treatment industry
تهدف هذه الرسالة إلى تطبيق تحليل المخاطر الكم ) (QRAلتقييم وقياس المخاطر ف وحدة معالجة الغاز ف قولة. يتم استخدام تقنيات تحليل المخاطر الإضافية، بما ف ذلك HAZOPو ،ETAلتحديد المخاطر، وتحليل النتائج، وتحديد تكرارات الفشل لسيناريوهات مختلفة. يتم استخدام برنامج SAFETIالمطور من قبل DNVلتقييم الأخطار بشكل شامل. النتائج المحصل عليها توفر رؤى قيمة حول مستويات المخاطر وتوجه اس رتاتيجيات فعالة للحد من المخاطر. تسهم هذه البحث ف مجال تقييم المخاطر من خلال عرض تطبيق عمل لتحليل المخاطر الكم ف صناعة معالجة الغاز
Description: Health,Safety and Environment
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33329
Appears in Collections:Département de Génie Appliqué Licence

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FINALE THSIS_compressed.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.