Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorسلامي, منيرة-
dc.contributor.authorبن دالي, إبراهيم-
dc.date.accessioned2023-07-04T08:01:18Z-
dc.date.available2023-07-04T08:01:18Z-
dc.date.issued2022-06-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33410-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر استعمال منصة التعليم الإلكتروني موودل في على جودة التعليم من وجهة نظر المستخدمين، حيث أجريت الدراسة على عينة قدرت بـ 102 طالب و34 أستاذ في جامعة قاصدي مرباح ورقلة، بإستخدام المنهج الوصفي التحليلي وإعتمادا على الإستبيان كأداة للدراسة. كما تم الإعتماد على دراسة الحالة من خلال الملاحظة العلمية، والوثائق الرسمية، والاستبيان ومعالجته الإحصائية عن طريق برنامج SPSS نسخة 26. وخلصت الدراسة إلى أن هناك أثر ذو دلالة إحصائية لإستعمال منصة التعليم الإلكتروني موودل على جودة التعليم من وجهة نظر المستخدمين وعدم وجود أي أثر ذو دلالة إحصائية يعزى لمتغير الجنس بالنسبة لطرفي العملية التعليمية أو المتغيرات الديموغرافية الأخرى متمثلة في (الخبرة، التخصص، الدرجة العلمية) بالنسبة للأساتذة وكذا (التخصص، المستوى) بالنسبة للطلبة كما يعود نقص استغلال الطلبة لمنصة التعليم الإلكترونية موودل لنقص التحكم وأسباب عدم التمكن من التقنيةen_US
dc.description.abstractThis study aims to know the impact of using the E-Learning platform “Moodle” on the quality of education from users’ perspectives, the descriptive and analytical approach was adopted through the application of a questionnaire directed at individual students and teachers in order to achieve the goal of the study. The study was based on four basics hypothesis, with the aim of measuring the study variables. The results obtained through the SPSS program indicated that there is a statistically significant relationship between the usage of the E-Learning platform “Moodle” on the quality of education from user’s perspective and indicate non statistically significant relationship between other demographic factors such as (Experience, Specialization, Scientific degree) for the teachers and the same result is obtained from the students factors such as (Specialization, degree), also the study finds that the poor usage of the E-learning platforms is due to the poor technical skills from the students-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectمعايير جودة التعليمen_US
dc.subjectمنصة موودلen_US
dc.subjectجودة التعليمen_US
dc.subjectتكنولوجيا التعليم عن بعدen_US
dc.subjectالتعليم الإلكترونيen_US
dc.subjectMoodleen_US
dc.subjectquality of educationen_US
dc.subjectOnline e-learningen_US
dc.subjectStandards of quality educationen_US
dc.titleأثر المنصات الإلكترونية للتعليم عن بعد على جودة التعليم من وجهة نظر المستخدمين "نموذج منصة موودل – جامعة ورقلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben dali-ibrahim.pdf2,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.