Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33542
Title: استخدامات طلبة الاعلام والاتصال لصفحة BEIN SPORTعلى الفايسبوك والاشباعات المحققة منها دراسة ميدانية على طلبة الاعلام والاتصال في جامعة ورقلة
Authors: غوتي, زياني
معروف, محمد أنس
زريبي, زين الدين
Keywords: Bein sport
الاستخدامات
الاشباعات
الطلبة
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Abstract: هدفت الدراسة للكشفوالتعرف عن إستخدام الطلبة لصفحة BEIN SPORT على الفايسبوك و الإشباعات المحقّقة منها، وهذا من خلال قيامنا بدراسة على عينة من متابعي صفحة BEIN SPORT قدرت ب: 63 طالب حامعي و بالضبط طلبة علوم الإعلام الإعلام و الإتصال بجامعة قاصدي مرباح بولاية ورقلة، ولجمع البيانات من المبحوثين تم الإعتماد على المنهج الوصفي و كذلك إستخدام أداة الإستبيان حيث تم إعداد إستمارة تتكون من 28 سؤال مقسمين على ثلاث محاور جاءت كالتالي: المحور الأول: عادات و أنماط إستخدام الطلبة لصفحة BEIN SPORT على الفايسبوك المحور الثاني: دوافع الطلبة في تلقّي المعلومات من صفخة BEIN SPORT على الفايسبوك المحور الثالث: الإشباعات المحقّقة من خلال متابعة الطلبة لصفحة BEIN SPORT على الفايسبوك. إذا توصّلت الدراسة إلى النتئاج التالية على ضوء التساؤلات و النظريات : في المحور الذي يتمثل في عادات و أنماط إستخدام الطلبة لصفخة BEIN SPORT على الفايسبوك نجد بأن معظم الطلبة بتابعون الصحة من أكثر من سنتين و ذلك عبر الهاتف النقّال فهم يتابعون الرياضة المفضلة لديهم و المنافسات كذلك إلى جانب الفرق المفضلة كذلك. أمّا عن الدوافع التي تكمن وراء إسخدام الطلبة لصفحة SportBEIN على الفايسبوك فقد تبين أن أغلبية الطلية يتابعون الصفحة من أجل الحصول على آخرالأخبار. و بالنسبة للإشباعات المحقّقة للطلبمن متابعتهم للصفحة فقد رأى أكثر عدد من الطلبة أنها حققت رغباتهم من خلال معرفة آخر و أهم الأخبار و كذا تعزيز معلوماتهم الرياضية.
Thestudy aimed to detect and identify students' use of theBEIN SPORT page onFacebook and the gratifications achieved from it، and this is by conducting astudy on a sample of followers of theBEIN SPORT page estimatedat: 63 university students and exactly students of media sciences andcommunication at the University of Kasdi Merbah in the state of Ouargla، and tocollect The data of the respondents was relied on the descriptive approach، aswell as the use of the questionnaire tool، where a form consisting of 28questions was prepared، divided into three axes، as follows: The firstaxis: the habits and patterns of students' use of theBEIN SPORT page onFacebook Thesecond axis: Students' motives in receivinginformation from theBEIN SPORT page on Facebook Thethird axis: the gratifications achieved throughthe students' follow-up to theBEIN SPORT page onFacebook. If thestudy reached the following conclusions in the light of questions and theories: In theaxis that is represented in the habits and patterns of students’ use of theBEIN SPORT pageon Facebook، we find that most of the students have been following health formore than two years via mobile phone. They follow their favorite sports and competitionsas well، as well as their favorite teams. As forthe motives behind students' use of theBEIN SPORT page onFacebook، it was found that the majority of students follow the page in orderto get the latest news. As forthe satisfactions achieved for the students who followed the page، most of thestudents saw that it fulfilled their desires by knowing the latest and mostimportant news، as well as enhancing their sports information.
Description: التخصص : سمعي بصري
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33542
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
maarouf-mohamed anas.pdf877,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.