Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33703
Title: أثر خدمات الاستقبال على رضا الزبون (دراسة حالة وكالة السلاطين للسياحة والاسفار تقرت)
Authors: خميس, خليل
بالراشد, عائشة
حضري, الشادلية
Keywords: خدمات الاستقبال
الزبون
المنهج الوصفي
وكالة سياحية
reception services
customer
descriptive analytical
tourist agenc
Issue Date: 14-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح – ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى ابراز إثر خدمات الاستقبال في رضا الزبون على الوكالة السياحية السلاطين للسياحة والأسفار تقرت، وللإجابة على الإشكالية المدروسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي حيث تم توزيع 51 استبيان على زبائن الوكالة السياحية. وبعد التحليل توصلنا إلى ان هناك علاقة طردية بين خدمات الاستقبال ورضا الزبون ـ هناك مستوى عالي من إدراك الزبائن اتجاه خدمات الوكالة. ـ هناك مستوى عالي من الرضا لدى زبائن الوكالة.
This study aims to highlight the impact of reception services on customer satisfaction on the tourist agency, Sultans Tourism and Travel, Toqourt, and to answer the problem studied, the descriptive analytical approach was relied upon, as 51 questionnaires were distributed to the clients of the tourist agency. After the analysis, we found that there is a direct relationship between reception services and customer satisfaction - There is a high level of customer awareness of the agency's services. -There is a high level of satisfaction among the agency's customers.
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33703
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
berached-hadri.pdf2,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.