Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقريشي حليمة السعدية-
dc.contributor.authorحلالي سميحة, لشهب ايمان الفردوس-
dc.date.accessioned2023-09-10T10:18:22Z-
dc.date.available2023-09-10T10:18:22Z-
dc.date.issued2023-06-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33795-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة الدور الذي تلعبه أخلاقيات التسويق في تحديد السلوك الشرائي لدى المستهلكين، ومن أجل تحديد هذا الأثر فقمنا بدراسة ميدانية تم من خلالها توزيع الاستبيانات على مستهلكي مؤسسة موبيليس بمدينة ورقلة وقد بلغ 81 استبانة، وتم تحليلها بواسطة الأسلوب الإحصائي (spss) وتوصلت الدراسة إلى وجود تأثير إيجابي لأخلاقيات التسويق على سلوك المستهلك حيث المتغير( اخلاقيات الافراد) الاعلى تأثير بقيمة0,483 و يليه المتغير (اخلاقيات الدليل المادي) بقيمة 0,436 ثم المتغير(اخلاقيات التوزيع) بقيمة 0,423. وتم اقصاء المتغيرات (اخلاقيات المنتج، اخلاقيات السعر، اخلاقيات الترويج، اخلاقيات العمليات) لا تؤثر بشكل كبير على السلوك الشرائي لدى المستهلك.en_US
dc.description.abstractThis discuss aims to know the role that marketing ethics plays in determining the purchasing behavior of consumers, and in order to determine this effect, we conducted a field study through which questionnaires were distributed to consumers of the Mobilis Corporation in the city of Ouargla, and it amounted to 81 questionnaires, and it was analyzed by the statistical method (spss) The discuss indicates that there is a positive impact of marketing ethics on consumer behavior, where the variable (ethics of individuals) has the highest impact with a value of 0.483, followed by the variable (ethics of physical evidence) with a value of 0.436, then the variable (ethics of distribution) with a value of 0.423. The variables (product ethics, price ethics, promotion ethics, and operations ethics) that do not significantly affect the consumer's purchasing behavior were excluded.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectأخلاقيات تسويقen_US
dc.subjectسلوك مستهلكen_US
dc.subjectأخلاقيات مزيج التسويقيen_US
dc.subjectنماذج سلوك مستهلكen_US
dc.subjectmarketing ethicsen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectmarketing mix ethicsen_US
dc.titleاخلاقيات التسويق وأثرها على سلوك المستهلكen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
halali-lachheb.pdf1,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.