Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33801
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلدات, صالح-
dc.contributor.authorداود, هاجر-
dc.date.accessioned2023-09-10T11:01:54Z-
dc.date.available2023-09-10T11:01:54Z-
dc.date.issued2023-06-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33801-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معرفة جودة خدمات شركات المناولة وتقييمها، وحاولنا في الدراسة الميدانية تقييم جودة الخدمات التي تقدمها شركات المناولة وقياس رضا الموظفين المؤسسة الوطنية للتنقيب. ومن اجل تحقيق اهداف الدراسة تم توزيع استبيان على عينة تتكون من 75 موظف من المؤسسة الوطنية للتنقيب، واعتمدت على 60 منها، حيث تم استخدام الأساليب الإحصائية ومعالجتها ببرنامج (spss) لاختبار الفرضيات التي تم وضعها ومعرفة النتائج المتوصل اليها، واظهرت الدراسة الى ان الخدمات المقدمة من طرف شركات المناولة تمتاز بالجودة، ووجود علاقة ارتباطية إيجابية بين جودة الخدمات ورضا الموظفين، وان جودة الخدمات تؤثر على رضا الموظفen_US
dc.description.abstractThis study aims to identfy and evaluate the quality of services provided by handling companies. In the field study, we attempted to assess the quality of services provided by handling companies and measure employee satisfaction with the national exploration corporation. to achieve the study’s objectives, a questionnaire was distributed to a sample of 75 employees from the national exploration corporation, with 60 of them being utilized. Statistical methods the spss software to test the formulated hypotheses and determine the result. The study reveals that the services provided by handling companies are characterized by quality, and there is a positive correlation between service quality and employee satisfaction. Furthermore, the study indicates that service quality has an impact on employee satisfaction.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectجودةen_US
dc.subjectرضا الموظفen_US
dc.subjectالمقاولة من الباطنen_US
dc.subjectالمناولة الصناعيةen_US
dc.subjectالخدمات اللوجستيةen_US
dc.subjectquality-
dc.subjectemployee satisfaction-
dc.subjectsubcontracting-
dc.subjectindustrial handling-
dc.subjectlogistics services.-
dc.titleتقييم جودة خدمات شركات المناولة من منظور الموظفين دراسة حالة المؤسسة الوطنية للتنقيبen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
daoud-hadjer.pdf743,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.