Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33819
Title: دور الصيرفة الالكترونية في تحسين جودة الخدمات المصرفية BEAدراسة ميدانية في البنك الخارجي الجزائري وكالة ورقلة
Authors: كسكس, مسعود
نوار, وداد
جناتي, فاطمة
Keywords: الصيرفة الالكترونية
أبعاد الخدمات المصرفية
بنك الخارجي الجزائري
جودة الخدمات المصرفية
electronic Bank
Algerian Foreign Bank
Bank services quality
Issue Date: 18-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة في رصد التطور الذي تحققه البنوك الإلكترونية في إرضاء العميل من اجل اختصار الوقت والجهد وتحليل اهم المخاطر والمزايا ومقومات نجاحها، ولتحقيق هذا الهدف قمنا بدراسة ميدانية لتعرف لوجهة نظر عملاء البنك الخارجي الجزائري (BEA) لوكالة ورقلة في تطوير وتحسين وتنويع الخدمات المصرفية من خلال مؤشرات تقييم الخدمة (الاستخدام، الأمان، الاستجابة،الاعتمادية، التصميم)،اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي إذ تمثل مجتمع الدراسة على عينة من عملاء بنك الخارجي الجزائري لولاية ورقلة وتم اختيار عينة مكونة من 75 استبانة كعينة عشوائية قابلة لتحليل من خلال استخدام التحليل الإحصائي Spss، وأظهرت النتائج وجود علاقة ذات دلالة إحصائية في تأثير الصيرفة الالكترونية في بنك الخارجي الجزائري لتحسين الجودة للخدمة المصرفية من وجهة نظر العملاء، بالإضافة إلى إتقان تقنيات الاتصال من خلال تعزيز وحماية شبكة الإنترنت من القرصنة لضمان سرية المعاملات المصرفية ومراعاة مخاوف المشغلين والمطالبات بسبب إهمال موظفي البنك
This study aims at checking at what extent does electronic banking satisfy its clients in matter of gaining time, efforts, analyzing the most important risks and basic elements of success. To achieve such goal, we have conducted a field study to know Algerian Foreign Bank operators'opinion, at agency of Ouargla, about developing, improving and diversifying banking services through service assessment indicators such as use, security, accreditation and design. Our study is based on descriptive and analytic approach, and performed on a random sample of 75 questionnaires which is analyzed by applying statistical analysis Spss. Therefore, findings show the statistical relationship and electronic banking impact on Algerian Foreign Bank to improve banking service quality, protecting internet network from hacking to insure banking transactions confidentiality and taking into consideration operators concerns and claims due to bank staff neglect
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33819
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
djaneti-nawar.pdf1,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.