Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorشربي, محمد الامين-
dc.contributor.authorهادف, حمزة-
dc.contributor.authorركال, فيروز-
dc.date.accessioned2023-09-12T10:41:27Z-
dc.date.available2023-09-12T10:41:27Z-
dc.date.issued2023-05-31-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33937-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التسويق الإلكتروني في تحسين الميزة التنافسية للجيل الرابع G4 في مؤسسة اتصالات الجزائر بورقلة، ومن أجل تحقيق هذا الهدف تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، واعتمد على الاستبانة باستخدام البرنامج الإحصائي للعلوم الاجتماعية SPSS النسخة 22 كأداة لجمع البيانات، حيث تم توزيع ( 44) إستبانة موجهة إلى موظفي المؤسسة، حيث توصلت الدراسة إلى أن المتغيرات المستقلة للتسويق الالكتروني تساهم بنسبة: 54.7% التي تحدث في المتغير التابع تحسين الميزة التنافسية للجيل الرابع G4 بمؤسسة اتصالات الجزائر بورقلة وباقي النسبة 45.3% راجع إلى عوامل أخرى، فنقول أن هناك علاقة طردية قوية بين المتغيرين المستقل والتابع، بمعنى أن هناك دور للتسويق الإلكتروني في تحسين الميزة التنافسية للجيل الرابع G4.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to highlight the importance of the role that e-marketing plays in improving the competitive advantage, so the study aimed to show the extent of the role of e-marketing in improving the competitive advantage of the fourth generation G4 in Algeria Telecom in Ouargla, and in order to achieve this goal, the descriptive analytical approach was relied on During the analysis of the questionnaire, where (44) questionnaires were distributed to the employees of the institution, and in order to answer the questions of the study and test the validity of the hypotheses, the data were encoded and entered into the computer using the statistical program for social sciences SPSS version 22 by emptying the data of the questionnaire lists in Excel and transferring them directly to SPSS, Where the study concluded that Algiers Telecom Corporation in Ouargla depends to a large extent on e-marketing in improving the competitive advantage, meaning that there is a role and impact of e-marketing in improving the competitive advantage of the fourth generation G4.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectتكلفة التسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectتميز التسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectاستجابة التسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectميزة تنافسيةen_US
dc.subjectاتصالات الجزائر بورقلةen_US
dc.subjectelectronic marketingen_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectAlgeria Telecom Ouarglaen_US
dc.titleGدور التسويق الالكتروني في تحسين الميزة التنافسية للجيل الرابع 4 -" دراسة الحالة مؤسسة اتصالات الجزائر – فرع ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hadef-rakel.pdf2,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.