Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34383
Title: مصداقيةالحملات الترويجية للمؤثرين عبرالمنصات الالكترونية من وجهة نظرطلبة قسم علوم الاعلام والاتصال جامعة قاصدي مرباح – ورقلة
Authors: بودربالة, عبد القادر
عميرات, نسرين
فاضل, نسرين
Keywords: مصداقية
الحملات الترويجية
المؤثرين
المنصات الإلكترونية
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Series/Report no.: 2023;
Abstract: لقد أصبحت تكنولوجيا الاتصال وسيلة أساسية لتفعيل نشاط المؤثرين عبر المنصات الإلكترونية ،بحيث ادى هذا النشاط إلى تغيير أساسيات الترويج غير شبكة الإنترنت بشكل كبير . تركزت دراسة اشكاليتنا على مصداقية الحملات الترويجية للمؤثرين عبر المنصات الإلكترونية ،من خلال دراسة استكشافية شملت طلبة قسم علوم الاعلام والاتصال ، حيث انطلقت من الإطار النظري ،بحيث قمنا بتطبيق المنهج المسحي بشقه الوصفي ، وكان هذا عن طريق استخدام استمارة استبيان قمنا بتوزيعها ورقيا ،كما اعتمدنا على الملاحظة كأداة مساعدة ، بعد ذلك جاء الإطار التطبيقي الذي يمثل الجانب الميداني للدراسة . وقد توصلت الى مجموعة من النتائج أهمها أن محتويات المؤثرين تحقق اشباعات متوسطة للطالب الجامعي ،كما استنتجنا أن مؤثري مواقع التواصل الإجتماعي ساهموا في اكتشاف منتجات وخدمات وعلامات تجارية جديدة هذا مايدل على أن المؤثر يمتاز بالكفاءة والخبرة الجيدة عند عرضه المنتج . كما استنتجنا أن المؤثرون أصبحوا من أكثر الشخصيات تأثيرا على المتابعين عبر المنصات الإلكترونية .
Communication technology has become an essential means of activating influencer activity across online platforms, so that this activity has significantly changed the fundamentals of non-Internet promotion. Studying our problems has focused on the credibility of influencer promotions across online platforms through an exploratory study involving students of the Department of Information and Communication Sciences, Where I started from the theoretical framework, so that we applied the scanning curriculum in a descriptive way, This was by using a questionnaire form that we distributed in paper approach ", as we relied on the observation as an auxiliary tool, after which the applied framework representing the field aspect of the study came. We have reached a series of results, the most important of which is that influencers' content achieves average satisfaction for the university student. We have also concluded that social media influencers have contributed to the discovery of new products, services and brands. This indicates that the influencer has good efficiency and experience when displaying the product. We also concluded that influencers have become one of the most influential characters on followers across online platforms.
Description: التخصص: إتصال جماهيري و الوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34383
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
amirat-nesrine.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.