Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35305
Title: أثـر الإعلان في زيادة حجم المبيعات لمؤسسة موبيليس ورقلة
Authors: قريشي, حليمة السعدية
بن طبال, عصام
بن حود, محمد زياد
Keywords: مبيعات
منتجات
إعلان
خدمات
ventes
services
publicité
produits
Issue Date: 14-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح-ورقلة
Abstract: يعتبر الإعلان الوسيلة الأساسية والأكثر شيوعا في ترويج للمنتجات والخدمات المقدمة من طرف المؤسسة، حيث تم تقسيم العمل الى فصلين الاول نظري و تناولنا فيه ماهية الاعلان و المبيعات و الثاني تطبيقي حيث تم الاستعانة بالاستبيان كأداة للدراسة ، وقد تم اختيار وكالة موبيليس بورقلة كدراسة ميدانية ، ولقد سجلت هذه الدراسة جملة من النقاط لتوصية المؤسسة بها ومن أهمها أن المؤسسة تملك فرص كبيرة في تمكنها من صنع عروض ترويجية وذلك إذا ما حاولت التقرب أكثر من الزبون بمعرفة دوافعه الشرائية واستغلاها وتقيم نتائجها باستخدام أدق المعايير في الوصول إلى الفعالية المطلوبة
Advertising is considered the basic and most common means of promoting products and services provided by the institution. The work was divided into two chapters. The first is theoretical, in which we dealt with the nature of advertising and sales, and the second is practical, where the questionnaire was used as a tool for the study. The Mobilis Agency in Ouargla was chosen as a field study. This study recorded a number of points to recommend to the organization, the most important of which is that the organization has great opportunities to be able to create promotional offers, if it tries to get closer to the customer by knowing his purchasing motives and exploiting them and evaluating its results using the most accurate criteria in reaching the required effectiveness
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35305
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben tabal-ben hawed.pdf2,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.