Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35475
Title: أثر أخلاقيات التسويق في ولاء الزبون الشركة الوطنية للتامين دراسة عينة من الزبائن وكالة تقرت2023/2022SAA
Authors: بن الحبيب, محسن
بن خيرة, محمدعلي
بالحبييب, هجيرة
Keywords: أخلاق
أخلاقيات التسويق
الشركة الوطنية للتامين
الولاء
marketing ethics
loyalty
ethics
national insurance company
Issue Date: 14-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح-ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف بشكل دقيق على أثر أخلاقيات التسويق وعلى ولاء الزبون للمؤسسة، والدور الذي تلعبه أخلاقيات التسويق في تحديد السلوك المقبول في النشاط التسويقي وقد استخدم الطالب المنهج الوصفي التحليلي باعتباره الأنسب لدراسة الموضوع وللتحقق من فرضيات الدراسة، على عينة قوامها107 من زبائن الشركة الوطنية للتأمين وكالة تقرت تم اختيارها الوطنية بطريقة احتمالية,معتمدا بذلك على الاستبانة كأداة لجمع البيانات,حيث تم معالجة البيانات باستخدام برنامج الحزمة الاحصائية نسخة 25 SPSS وقد توصل الطالب إلى وجود مستوى جيد من تأثير أخلاقيات التسويق على ولاء الزبون شركة الوطنية للتأمين وكالة تقرتSAA
The study aimed to accurately identify the impact of marketing ethics on customer loyalty to the organization, and the role that marketing ethics plays in determining acceptable behavior in marketing activity. The insurance agency was chosen in a probabilistic way, relying on the questionnaire as a tool for data collection, where the data was processed using the statistical package (SPSS) version 25. The student concluded that there is a good level of influence of marketing ethics on customer loyalty in the National Insurance Company (SAA) and the agency of Tikrit
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35475
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
belhabib-ben khaira.pdf2,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.