Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جروة, حكيم-
dc.contributor.authorبوحفص, عبد الصمد-
dc.date.accessioned2024-01-23T15:50:55Z-
dc.date.available2024-01-23T15:50:55Z-
dc.date.issued2023-06-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35476-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتم تنفيذ الدراسة بهدف الكشف عن دور التسويق التفاعلي في تعزيز نية إعادة الشراء لمؤسسة الهاتف النقال موبيليس، وقد تم التركيز في الدراسة على الأبعاد الفرعية للتسويق التفاعلي التي تم تحديدها استنادًا إلى الأبحاث السابقة. والتي تضم هذه الأبعاد: (ثقة، الالتزام، التفاعل، الاتصالات ثنائية الاتجاه، معالجة الشكاوى، الفائدة المدركة، جودة الخدمة) ومدى مساهمتها في نية إعادة الشراء لمؤسسة موبيليس ولتحقيق أهداف الدراسة، تم استخدام الاستبيان كأداة لجمع البيانات الأولية من العملاء. تم إعداد استبيان إلكتروني ونشره عبر منصات التواصل الاجتماعي، واستهدف عملاء مؤسسة الهاتف النقال موبيليس. تم جمع 63 استبيانًا صالحًا للدراسة وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS. ويتمثل الهدف الرئيسي للدراسة في تقييم مساهمة ابعاد التسويق التفاعلي في تحقيق نية إعادة الشراء لعملاء مؤسسة موبيليس، وتحليل البيانات المجمعة سيساعد في التوصل إلى استنتاجات واستنتاجات مفيدة تتعلق بتأثير هذه الأبعاد الفرعية على نية العملاء في إعادة الشراء. وجاءت النتائج كالاتي : يوجد اثر دلالة إحصائية عند مستوى المعنوية (0.05≤α ) بين ابعاد التسويق التفاعلي و اثره على نية اعادة الشراء.en_US
dc.description.abstractThe study was carried out with the aim of revealing the role of interactive marketing in enhancing the repurchase intention of the mobile organization Mobilis, the study focused on the sub-dimensions of interactive marketing that have been identified based on previous research. Which includes these dimensions: (Trust, commitment, interaction, two-way communication, complaint handling, perceived usefulness, quality of Service) and the extent to which they contribute to the repurchase intention of the Mobilis organization. An electronic questionnaire was prepared and published via social media platforms, targeting customers of the mobile organization Mobilis. 63 questionnaires valid for the study were collected and the data were analyzed using the SPSS program. The main objective of the study is to assess the contribution of the dimensions of interactive marketing to the realization of the repurchase intention of Mobilis enterprise customers, and the analysis of the collected data will help to make useful conclusions and conclusions regarding the impact of these sub-dimensions on the intention of customers to repurchase. The results were as follows : There is a statistically significant effect at the morale level (0.05≤α) between the dimensions of interactive marketing and its impact on the intention to repurchase.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح-ورقلةen_US
dc.subjectابعاد التسويق التفاعليen_US
dc.subjectاتصالات ثنائية الاتجاهen_US
dc.subjectنية إعادة الشراءen_US
dc.subjectrepurchase intenten_US
dc.subjecttwo-way communicationen_US
dc.subjectInteractive marketing dimensionsen_US
dc.titleأبعاد التسويق التفاعلي وعلاقته بنية إعادة الشراء في المؤسسات الخدمية دراسة حالة عملاء مؤسسة _موبيليس جامعة_en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouhafes-abdsamed.pdf1,72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.