Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلدات, صالح-
dc.contributor.authorسماحي, خولة-
dc.contributor.authorسهلي, سعاد-
dc.date.accessioned2024-01-25T09:34:20Z-
dc.date.available2024-01-25T09:34:20Z-
dc.date.issued2023-06-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35495-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractشهد القطاع الصحي في الآونة الأخيرة اهتماما كبيرا وعلى جميع المستويات، حيث أصبح موضوع "جودة الخدمة الصحية" محل اهتمام عالمي متزايد سعيا من المؤسسات العمومية الاستشفائية بتقديم خدماتها الصحية بجودة عالية لتحقيق أقصى رضا ممكن للمريض. حيث تهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر جودة الخدمات الصحية على رضا المرضى في المؤسسات العمومية الاستشفائية الجزائرية، وبشكل أدق تحديد الأثر الذي تؤديه أبعاد جود الخدمات الصحية والمتمثلة في) الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة، التأكد، التعاطف (، وذلك من أجل الدفع بعجلة التنمية في القطاع الصحي وتحسين جودة الخدمات الصحية التي تقدمها المؤسسات العمومية لتلبية حاجات ورغبات الزبون المتعددة والمتجددة لكسب رضاهم وولائهم، والارتقاء إلى مستوى المعايير المطلوبة خاصة في مجال الخدمات الصحيةen_US
dc.description.abstractThe health sector has recently witnessed great attention at all levels, as the issue of "quality of health service" has become the subject of increasing global attention, as public hospital institutions seek to provide their health services with high quality to achieve the maximum possible patient satisfaction. Where this study aims to know the impact of the quality of health services on patient satisfaction in the Algerian public hospital institutions, and more precisely to determine the impact of the dimensions of the quality of health services represented in (tangibility, reliability, response, assurance, empathy), in order to push the wheel of development in The health sector and improving the quality of health services provided by public institutions to meet the multiple and renewed needs and desires of the customer to win their satisfaction and loyalty, and up to the standards required, especially in the field of health services-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح-ورقلةen_US
dc.subjectجودةen_US
dc.subjectجودة الخدمات الصحيةen_US
dc.subjectأبعاد جودة الخدمات الصحيةen_US
dc.subjectرضا المرضىen_US
dc.subjectpatient satisfactionen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectquality of health servicesen_US
dc.subjectdimensions of health services qualityen_US
dc.titleتقييم المرضى لجودة الخدمات الطبية دراسة ميدانية لعينة من زبائن العيادة المتعددة الضياءen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
smahi-sahli.pdf2,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.